3 najważniejsze trendy w świecie gadżetów reklamowych

Data wpisu: 23.02.2018
Zdjęcie główne #199 - 3 najważniejsze trendy w świecie gadżetów reklamowych

Gadżety reklamowe są wykorzystywane przez firmy od dobrych kilkudziesięciu lat. Ta branża, podobnie jak każda inna, jest jednak podatna na mody, które potrafią diametralnie zmienić przyzwyczajenia przedsiębiorców. Trendy wyznaczają sami klienci, którzy z czasem zaczynają być znudzeni konkretnymi gadżetami i oczekują czegoś nowego. W jakiej sytuacji jesteśmy obecnie? Można zauważyć 3 wyróżniające się trendy. Skorzystaj z tego poradnika, jeśli planujesz w najbliższym czasie zorganizować akcję promocyjną z użyciem gadżetów.

Elektronika wciąż się mocno trzyma

Gadżety elektroniczne oczywiście nie są żadnym nowym trendem, ale od kilku pozostają największym hitem wśród przedsiębiorców. Trudno się temu dziwić, skoro świetnie spełniają swoją promocyjną rolę. Są praktyczne, efektowne, chętnie przyjmowane przez klientów, umożliwiają atrakcyjne wyeksponowanie wizerunku marki. Same zalety.

Do najpopularniejszych gadżetów elektronicznych zaliczamy pendrive’y, powerbanki, kalkulatory, ładowarki solarne oraz – to akurat nowość – głośniki Bluetooth. Ten ostatni gadżet, z uwagi na wysoką cenę, jest jednak rarytasem i wręcza się go wyłącznie wybranym klientom (często w ramach konkursu czy w nagrodę za wierność).

Personalizacja gadżetów

Zdecydowany hit i trend, za którym warto podążać. Dobrze wiemy, że mnóstwo firm wykorzystuje gadżety reklamowe do promocji, a to znacznie utrudnia wyróżnienie się na rynku i przykucie uwagi klientów. Personalizacja wszystko zmienia. Nikt nie powiedział, że np. pendrive musi mieć tradycyjny kształt – można wyprodukować jego wersję w kształcie chociażby karty kredytowej czy wizytówki.

Pamiętaj, że personalizacja gadżetów nie polega tylko na umieszczeniu na obudowie elementów identyfikacji wizualnej marki. Klienci w pierwszej kolejności zwracają uwagę na sam gadżet, dopiero później na logo autora prezentu.

Trend ekologiczny

Moda na bycie eko nie przemija i dotarła także do świata gadżetów reklamowych. Pojawiło się mnóstwo pomysłów na ekologiczne podarunki dla klientów, chociażby pendrive’y w kartonowej obudowie czy torby reklamowe z lnu. To bardzo dobry sposób na wyróżnienie swojej oferty, szczególnie jeśli jest ona adresowana do klientów świadomych ekologicznie.

Eko gadżety świetnie sprawdzają się w branży sportowej, producentów żywności oraz parentingowej. Opcji jest naprawdę wiele, dlatego warto się tym tematem mocniej zainteresować, by promować markę w oparciu o ważne wartości.

Oczywiście nie każda firma musi się sztywno trzymać tych trendów. Najważniejsze, aby jej przekaz był tożsamy z tym, co reprezentuje gadżet. W pierwszej kolejności myśl o oczekiwaniach klientów, a dopiero później zwracaj uwagę na obowiązującą modę.

Autor wpisu: Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.