Gadżety reklamowe należą do zdecydowanie najpopularniejszych narzędzi promocji biznesu. Masowo korzystają z nich firmy z sektora MŚP oraz wielkie koncerny, które rozumieją potrzebę umacniania swojego wizerunku w grupie docelowej. W Polsce mamy jednak ponad milion mikro firm, czyli jednoosobowych działalności gospodarczych. Zwykle są to biznesy rodzinne, w których pracuje przede wszystkim właściciel (lub tylko on). Mikro firmy także mogą, a wręcz powinny wykorzystywać gadżety reklamowe w swoich strategiach promocyjnych. Oto 4 argumenty potwierdzających tę tezę.
- Niski koszt – nie ma korzystniejszego narzędzia promocji w relacji ceny do efektywności, niż właśnie gadżety reklamowej. Na inwestycję w upominki dla klientów może sobie pozwolić każda firma, nawet jednoosobowa. Jeśli dopiero startujesz z biznesem i zwyczajnie nie masz budżetu na kompleksową reklamę, postaw na gadżety. Dysponując np. kilkuset złotymi śmiało możesz pomyśleć o rozdawaniu potencjalnym klientom np. długopisów reklamowych czy innych drobnych materiałów piśmienniczych.
- Duży zasięg – ogromną zaletą gadżetów reklamowych jest to, że bez problemu można z nimi dotrzeć do przedstawicieli grupy docelowej. O ile konsumenci niechętnie przyjmują np. ulotki reklamowe i inne drukowane nośniki reklamy, o tyle nikt nie odmówi przyjęcia torebki z zestawem gadżetów – zwłaszcza, jeśli są one praktyczne. Gadżet pozwala przełamać opór klienta przed zapoznaniem się z ofertą firmy.
- Realny zwrot z inwestycji – inwestując w jakiekolwiek formy reklamy nigdy nie masz pewności, czy przełoży się na to na np. zwiększenie sprzedaży. W przypadku gadżetów jest to o wiele łatwiej mierzalne. Załóżmy, że zainwestujesz w nośniki pamięci USB i rozdasz je 100 potencjalnym klientom. Jeśli dzięki temu choćby jeden z nich złoży zamówienie w Twojej firmie, nastąpi częściowy lub całkowity zwrot z inwestycji.
- Profesjonalizacja wizerunku – sporym problemem dla mikro firm jest przekonanie klientów, że mają do czynienia z profesjonalnym biznesem. Nie oszukujmy się: drobny przedsiębiorca raczej nie ma dużych szans na pozyskiwanie najatrakcyjniejszych zleceń, ponieważ klienci z wyższej półki mu nie zaufają. Chyba że przekona ich do siebie inwestując w profesjonalny wizerunek przedsiębiorstwa, w czym bardzo pomagają efektowne, jakościowe gadżety reklamowe.
Jeśli zatem masz mikro firmę i szukasz sposobów na lepsze wypromowanie oferty, koniecznie zainteresuj się tematem gadżetów reklamowych. Skontaktuj się z nami – przedstawimy Ci najciekawsze opcje, ściśle dopasowane do Twojego budżetu.
Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski