5 prostych powodów, dla których warto zainwestować w gadżety eco-friendly

Data wpisu: 27.08.2019

Ekologia jest dziś słowem odmienianym przez wszystkie przypadki. Wielu z nas wydaje się, że nie mamy żadnego wpływu na stan środowiska, a to oczywiście nieprawda. Czasami nawet drobne gesty przyczyniają się do tego, że jakość powietrza czy wody stopniowo się poprawia. Tutaj szerokie pole do popisu mają przede wszystkim przedsiębiorstwa, które powinny świecić dobrym przykładem i angażować swoich klientów w działania proekologiczne. Można zacząć od rozdawania gadżetów reklamowych eco-friendly, którą są absolutnie najgorętszym trendem w świecie gadżetów reklamowych. Wahasz się, czy wykorzystać je w kampanii Twojej marki? Sprawdź 5 powodów, dla których warto to zrobić.

  1. Wzrost zaufania do marki – firmy, które opierają swoją komunikację marketingową na działaniach proekologicznych, cieszą się dużo większym zaufaniem konsumentów. To bezcenna korzyść, która ma bezpośrednie przełożenie na wyniki sprzedaży. Każdy z nas chce współpracować z markami godnymi zaufania, odpowiedzialnymi, zwracającymi uwagę na coś więcej niż tylko własny interes ekonomiczny.
  2. Twardy dowód na prowadzenie odpowiedzialnego biznesu – społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) to bardzo modny termin, któremu największe marki świata poświęcają dużo uwagi. Chodzi o to, aby przekonać konsumentów, że za daną marką stoją jakieś wartości. Ekologia jest bardzo dobrym kierunkiem, ponieważ stan środowiska naturalnego ma wpływ na życie każdej osoby zamieszkującej naszą planetę.
  3. Trafienie do grupy konsumentów, którym nie jest wszystko jedno – tacy konsumenci są wyjątkowo atrakcyjni dla marek, ponieważ dokonują zakupów świadomie. Są skłonni wydać więcej, jeśli tylko wierzą, że współpracując z daną marką osiągają szerokie spektrum korzyści. Konsumenci, którym zależy na ekologii bardzo często należą do grupy osób dobrze sytuowanych, a więc w komunikacji z nimi nie trzeba wcale podkreślać niskiej ceny produktu – ważniejsza jest jego jakość oraz atrakcyjny wizerunek marki.
  4. Wyróżnienie się na tle konkurencji – choć coraz więcej firm decyduje się na kampanie z użyciem gadżetów eco-friendly, to jednak nadal gros takich produktów stanowią gadżety wykonane z plastiku. Marka, która promuje się ekologicznymi upominkami wręczanymi klientom, z pewnością zwróci na siebie uwagę i wybije się z branżowego tłumu.
  5. Inwestycja w atrakcyjny wizerunek marki – słowo „ekologia” jest bardzo trendy. Mnóstwo osób stara się żyć ekologicznie i dokonywać wyborów konsumenckich, które nie mają negatywnego wpływu na środowisko naturalne. Marki, które akcentują swoje przywiązanie do ekologii, natychmiast zyskują atrakcyjny wizerunek i mogą opierać swoją komunikację marketingową właśnie na takiej narracji.

Czy nadal masz wątpliwości, że planując najbliższą kampanię wizerunkową powinieneś wykorzystać w niej gadżety eco-friendly?

Autor wpisu: Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Wszystkie działy