Balony lateksowe czy foliowe? Na które postawić planując kampanię wizerunkową marki?

Data wpisu: 02.09.2020

Jak wiesz już z jednego z naszych wcześniejszych poradników, balony reklamowe są naprawdę fajnym sposobem na wypromowanie marki, a przede wszystkim zwiększenie jej atrakcyjności w oczach klientów. Pewien problem może natomiast stanowić zdecydowanie się na konkretny rodzaj gadżetów. Do wyboru masz dwie popularne opcje: balony lateksowe oraz balony foliowe. Czym się od siebie różnią? W jakich sytuacjach należy je stosować? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w dalszej części tego wpisu.

Balony lateksowe, czyli?

Balony lateksowe to zdecydowanie najpopularniejsze gadżety reklamowe z tej kategorii, które świetnie sprawdzają się przy różnych kampaniach marketingu bezpośredniego, w tym akcjach specjalnych, gdy firmie zależy na pokazaniu się na zewnątrz. Są bardzo tanie, łatwo dostępne, dają możliwość umieszczenia na ich powierzchni właściwie dowolnej grafiki promującej markę – na przykład elementów jej identyfikacji wizualnej.

Balony lateksowe mają również tę zaletę, że w zasadzie są wielorazowe. Oznacza to, że obdarowany klient może sobie taki balonik ponownie nadmuchać i w ten sposób przedłużyć swój kontakt z promowaną marką, co ma duży wpływ na skuteczność kampanii marketingowej.

Balony lateksowe, z uwagi na ich bardzo niską cenę, idealnie nadają się do masowego rozdawania podczas wszelkiego rodzaju akcji zewnętrznych, jak chociażby:

  • Festyny
  • Promocje w galeriach handlowych
  • Koncerty
  • Imprezy plenerowe dla pracowników i klientów
  • Pikniki
  • Zawody sportowe
  • Imprezy dla dzieci

Balony foliowe: co warto o nich wiedzieć?

Jak nietrudno się domyślić, mamy tutaj do czynienia z balonami wykonanymi ze specjalnej folii zwiększającej swoją objętość podczas nadmuchiwania lub napełniania gazem – najczęściej helem. Baloniki foliowe mają zasadniczą przewagę nad lateksowymi: prezentują się o wiele lepiej. Są bardziej eleganckie, dlatego świetnie nadają się do ozdabiania czy oznakowywania np. siedziby firmy, stoiska na targach czy sali, na której odbywa się gala firmowa.

Balony foliowe raczej rzadko wykorzystuje się w celu ich masowego rozdawania klientom, choć oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby się na taki krok zdecydować. Trzeba tylko pamiętać, że takie baloniki są bardziej kłopotliwe w nadmuchiwaniu, a ich „cykl życia” jest krótszy niż modeli lateksowych.

Autor wpisu: Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Wszystkie działy