Bardzo tanie gadżety reklamowe, które ułatwią sprzedaż drogich produktów

Data wpisu: 14.03.2019

Mała rzecz, a cieszy. Zgodnie z tym powiedzeniem mnóstwo firm oferuje swoim klientom drobne gadżety reklamowe, by w ten sposób zwiększyć sprzedaż głównych produktów. Paradoksalnie to właśnie różnego rodzaju drobiazgi o niskiej wartości mogą być elementem przeważającym o podjęciu decyzji zakupowej. Kilka przykładów znajdziesz w naszym artykule.

Naklejka „Dziecko w aucie”

Coraz więcej rodziców ma świadomość, jak ważne jest bezpieczne przewożenie dzieci samochodem. Regularnie rośnie sprzedaż markowych, ale jednocześnie drogich fotelików. Rodzice, którzy mają do wyboru ten sam produkt w identycznej cenie, znacznie chętniej kupią go w firmie, która zaoferuje im jakiś drobiazg – chociażby w postaci przykładowej naklejki.

Taki gadżet reklamowy jest bardzo tani i świetnie pasuje właśnie do fotelika samochodowego. Wystarczy, że dodasz do opisu informację o dołączeniu naklejki do każdego zakupionego fotelika, a sprzedaż na pewno wzrośnie. Nie poniesiesz przy tym wielkiego kosztu, gwarantując sobie wyróżnienie swojej oferty na tle konkurencji.

Podkładka pod myszkę komputerową

Może Ci się wydawać absurdalne to, że osoba mająca zapłacić np. 5000 złotych za komputer wybierze daną ofertę tylko dlatego, że gratis otrzyma zwykłą podkładkę pod mysz. Tak to jednak działa!

Postaw się w sytuacji klienta. Znalazł interesujący go komputer, który jest dostępny w dwóch konkurencyjnych firmach. Cena i specyfikacja ta sama, ale jedna z tych firm dokłada do zestawu podkładkę pod mysz. Jak myślisz – którą ofertę wybierze klient? Oczywiście, że tę z gratisem, bo przecież wszyscy lubimy dostawać coś za darmo.

Zapach do samochodu

Dla jednych obciach, dla drugich jedyny sposób na zamaskowanie przykrego zapachu w aucie (np. po papierosach). Zwykła zawieszka zapachowa jest bardzo tanim, ale wciąż popularnym gadżetem reklamowym. Taki drobiazg może znacznie zwiększyć atrakcyjność np. myjni samochodowej czy stacji benzynowej.

Wystarczy, że właściciel ogłosi np. na Facebooku, że każdy klient otrzyma gratis zawieszkę zapachową, by sprzedaż usług i towarów wyraźnie wzrosła. Brzmi zbyt łatwo? Najprostsze rozwiązania czasami okazują się najlepsze.

Bardzo tanie gadżety reklamowe niekoniecznie sprawdzają się w strategii promowania wizerunku marki. Mogą być natomiast skutecznym wabikiem na klientów. Spróbuj, bo inwestycja jest rzeczywiście niewielka, za to płynące z niej korzyści są trudne do zbagatelizowania.

Autor wpisu: Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Wszystkie działy