„Chcę takie gadżety reklamowe, jak konkurencja.” Kiedy takie podejście ma sens?

Data wpisu: 18.06.2020

Wybór gadżetów reklamowych dla firmy nie jest taką prostą sprawą. W końcu chodzi tutaj o narzędzia wykorzystywane do promowania marki, które muszą spełniać oczekiwania odbiorców w zakresie jakości, estetyki i przydatności, a do tego jeszcze dobrze prezentować elementy identyfikujące konkretny brand. Często zdarza się, że kontaktują się z nami klienci niemający kompletnie pomysłu na gadżety. Proponują więc, abyśmy przygotowali dla nich upominki kropka w kropka takie, jakimi posługuje się ich konkurencja. Choć brzmi to mało kreatywnie, to ten pomysł może nawet wypalić. Przedstawiamy sytuacje, w których takie naśladownictwo będzie mieć jak najbardziej sens.

Gdy gadżety potrzebne są na już

Kiedy do startu kampanii promocyjnej pozostało już bardzo mało czasu, nie można sobie pozwolić na wielotygodniowe przygotowywanie i analizowanie projektów. W takiej sytuacji trzeba działać szybko i wybierać takie gadżety reklamowe, które są dostępne od ręki lub też można je w krótkim czasie wyprodukować. Jeśli konkurencja korzysta z mało oryginalnych gadżetów, na przykład standardowych pendrive’ów, można iść w tym kierunku – na kreatywność przyjdzie czas przy okazji kolejnej kampanii.

Gdy konkurencja ma naprawdę świetne gadżety

Zgodnie z zasadą, że nie ma sensu wymyślać koła na nowo, warto czerpać z najlepszych wzorców. Nie musi być to równoznaczne z pełnym naśladownictwem. Jeśli konkurencja rozdaje swoim klientom rewelacyjne gadżety reklamowe, można podpatrzeć ten pomysł i postawić na własną identyfikację wizualną, by osiągnąć podobny efekt marketingowy.

Gdy celujemy w klienta-tradycjonalistę

Kreatywne gadżety reklamowe niekoniecznie muszą być najlepszym sposobem na promocję marki. Nie w sytuacji, gdy jej grupę docelową tworzą osoby stateczne, o tradycyjnych wartościach, bardziej ceniące sobie jakość i ponadczasową estetykę, a także funkcjonalność. Wówczas nie ma sensu silić się na super pomysłowe gadżety, bo lepsze efekty osiągniemy rozdając klientom gadżetowe evergreeny – chociażby pióra wieczne, długopisy metalowe, galanterię skórzaną, efektowne dodatki do ubioru czy przybory biurowe.

Jeśli konkurencja już rozdaje takie upominki i widać, że radzi sobie świetnie, warto podpatrzeć od niej ten pomysł i pójść w tym samym kierunku – oczywiście dbając o to, aby nasze gadżety się wyróżniały.

Autor wpisu: Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Wszystkie działy