Data wpisu: 18.04.2017

Chcesz zamówić gadżety reklamowe dla Twojej firmy? Nie popełnij tych 5 błędów!

Prowadzenie biznesu nieodłącznie wiąże się z popełnianiem różnych błędów, których konsekwencje mogą być całkiem poważne. Pół biedy, jeśli w grę wchodzą tylko straty finansowe. Znacznie gorsze, przynajmniej w dzisiejszym świecie, są straty wizerunkowe. A właśnie one mogą wystąpić w sytuacji, gdy przedsiębiorca popełni kardynalne błędy na etapie zamawiania i późniejszego dystrybuowania gadżetów reklamowych. Jakich błędów musisz koniecznie unikać? Poznaj 5 przykładów.

  1. Oszczędzanie na jakości – w przypadku gadżetów reklamowych jest niewybaczalnym i nienaprawialnym błędem, ponieważ gadżet złej jakości zawsze będzie wyglądać kiepsko, a tym samym fatalnie promować wizerunek firmy. Wielu przedsiębiorców uparcie stawia na ilość, a nie na jakość, błędnie sądząc, że wystarczy zasypać klientów byle jakimi gadżetami i to wystarczy. Nie wystarczy. Gadżety muszą być dobrze wykonane i opatrzone wysokiej jakości nadrukiem. W przeciwnym razie taka promocja nie ma sensu.
  2. Niedopasowanie gadżetu do oczekiwań klienta – czy prezes dużej firmy ucieszy się z plastikowego długopisu i kolejnego kalendarzyka na biurko? Niekoniecznie. Dlatego przed zamówieniem gadżetów trzeba poświęcić dużo czasu na rzetelne przeanalizowanie oczekiwań odbiorców tych drobiazgów, ich wcześniejszych doświadczeń, zainteresowań, pozycji zawodowej. Dobre dopasowanie gadżetu do obdarowanego jest połową sukcesu w przypadku takiej formy promocji.
  3. Zamawianie małej liczby gadżetów – przekłada się to na znaczny wzrost ceny jednostkowej, z czego przedsiębiorcy czasami nie zdają sobie sprawy. W efekcie zamawiają np. 100 długopisów, choć sumaryczny koszt takiego zamówienia będzie niewiele niższy niż w przypadku kupna dwukrotnie większej liczby gadżetów. W dodatku nigdy nie należy zakładać, że podczas promocji gadżety trafią tylko do określonej liczby odbiorców. Co jeśli będzie więcej chętnych? Odejdą z kwitkiem? To wizerunkowe samobójstwo!
  4. Brak kreatywności – rynek gadżetów reklamowych jest przeogromny (sprawdź naszą ofertę!), a mimo to wiele firm woli chodzić utartymi ścieżkami i nie sili się na choćby minimalną kreatywność. Trzeba pamiętać, że w dzisiejszych czasach darmowy długopis czy kalendarz na nikim nie robi już wrażenia. Klienci są znudzeni takimi sztampowymi gadżetami. Warto więc poszukać czegoś, co już samo w sobie będzie wyróżniać firmę na rynku.
  5. Oszczędzanie na jakości nadruku – gadżet staje się nośnikiem reklamy dopiero wtedy, gdy umieścimy na nim elementy identyfikujące daną firmę. I tutaj także często pojawia się błąd, który można określić słowem „skąpstwo”. Firmy oszczędzają na jakości nadruku, wybierając najtańszą dostępną opcję, bo nie zastanawiają się nad tym, jak ich gadżet będzie się prezentować za miesiąc, pół roku czy rok. Tymczasem dla obdarowanego to ma znaczenie.

Jeśli przymierzasz się do rozpoczęcia kampanii przy użyciu gadżetów reklamowych, weź sobie nasze rady do serca i pamiętaj – nigdy nie należy oszczędzać na wizerunku firmy.


Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry