Co odróżnia gadżet reklamowy od zwykłej reklamy?

Data wpisu: 03.07.2017
Zdjęcie główne #182 - Co odróżnia gadżet reklamowy od zwykłej reklamy?

Teoretycznie – niewiele. Ale po przeczytaniu tego wpisu dojdziesz do wniosku, że różnica między gadżetami reklamowymi a zwykłą reklamą, jest zasadnicza. Warto o tym wiedzieć decydując się na wybór konkretnego narzędzia promocji dla swojej firmy.

Co promuje gadżet, a co reklama?

Choć termin „gadżet reklamowy” ma w nazwie słowo „reklama”, to z klasycznym przekazem marketingowym ma niewiele wspólnego. Reklama – emitowana w telewizji, radiu, Internecie, drukowana w prasie – stanowi narzucony komunikat, a konsumenci tego nie lubią. Poza tym celem reklamy jest wypromowanie produktu, a ściślej – zwiększenie jego sprzedaży.

Z gadżetami jest inaczej. Po pierwsze: konsument sam go przyjmuje, nie jest do tego zmuszany czy nachalnie namawiany. Ma więc poczucie, że został obdarowany, a to bardzo cenne zjawisko dla firmy. Po drugie: gadżet przede wszystkim promuje markę, a nie konkretny produkt. Dzięki temu konsumenci bardziej utożsamiają się z brandem i będą go kojarzyć niezależnie od tego, jakie produkty będą sygnowane nazwą marki.

Trwałość – ogromna zaleta

Praktycznie każda reklama ma charakter ulotny. W mediach pojawia się mnóstwo komunikatów marketingowych, o których konsumenci zapominają już kilka chwil po ich obejrzeniu. Tylko nieliczne perełki zapadają w pamięć na dłużej. Jak to wygląda w przypadku gadżetów reklamowych?

Otóż firma Advertising Speciality Institute przeprowadziła badanie, z którego wynika, że najpopularniejsze gadżety są używane przez konsumentów bardzo długo. Oto przykłady: parasole – 14 miesięcy, power banki – 12 miesięcy, kalendarze – 12 miesięcy. Ciekawostką jest fakt, że większość konsumentów zapytanych o to, co robi z niepotrzebnym już gadżetem, odpowiedziała, że  przekazuje je komuś innemu. Efekt? Gadżet zyskuje drugie życie i w dalszym ciągu promuje markę.

Prosta konkluzja

Gdybyśmy chcieli możliwie najkrócej odpowiedzieć na pytanie zadane w tytule tego wpisu, to powiedzielibyśmy, że: konsumenci lubią gadżety reklamowe, ale nie przepadają za reklamami. Jest to zjawisko, z którym spotka się każda firma sięgająca po obie taktyki promocji. I już samo to powinno Cię przekonać, że jeśli do tej pory nie korzystałeś z gadżetów reklamowych, warto jak najszybciej naprawić ten błąd!

Zanim wybierzesz i zamówisz konkretne gadżety reklamowe, warto opracować strategię ich wykorzystania. Zastanów się, jakie gadżety są najbardziej pożądane przez Twoją grupę docelową? Jeśli nie masz na to czasu lub nie chcesz popełnić błędów, skontaktuj się z nami. Opracujemy dla Ciebie optymalny plan promocji przy pomocy gadżetów reklamowych.

Autor wpisu: Soluma Prestige

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.