Cukierki reklamowe: jak wykorzystać je w kampanii promocyjnej marki?

Data wpisu: 24.07.2019

Podstawowym zadaniem stojącym przed każdą marką jest stałe zwiększanie jej świadomości w grupie docelowej. To oczywiście wymaga inwestowania w przeróżne narzędzia reklamy. Nie wszystkie firmy mogą sobie pozwolić na duże wydatki, ale czasami wystarczy drobiazg, by przykuć uwagę potencjalnych klientów i sprawić, że pomyślą o marce nieco cieplej. Dobrym przykładem będą tutaj cukierki reklamowe. Podpowiadamy, jak z głową wykorzystać je w strategii promocyjnej.

Zalety cukierków reklamowych

Podstawową zaletą tego nośnika reklamy jest bardzo niska cena. Na zakup cukierków reklamowych mogą sobie pozwolić praktycznie wszystkie firmy, które dysponują choćby minimalnym budżetem promocyjnym.

Kolejna zaleta to zasięg. Cukierki reklamowe zamawia się w dużych ilościach, co w oczywisty sposób zwiększa możliwość dotarcia do jak największej liczby potencjalnych klientów. Prosty przykład: rozdając np. tysiąc cukierków w centrum dużego miasta, można liczyć na to, że przynajmniej połowa obdarowanych osób zapozna się z identyfikacją wizualną marki i zainteresuje się jej ofertą.

Uniwersalność: to również bardzo duża zaleta cukierków reklamowych. Można je wykorzystywać przy okazji praktycznie dowolnej kampanii promocyjnej. Nie muszą one stanowić kluczowego upominku czy nośnika reklamy, ale chociażby stanowić element towarzyszący i wspierający strategię wizerunkową marki.

Jak i gdzie rozdawać cukierki reklamowe?

Pierwsze, co przychodzi do głowy, to oczywiście targi branżowe. Z doświadczenia wiemy, że odwiedzające je osoby niespecjalnie chętnie przyjmują ulotki i foldery reklamowe – zwłaszcza po przejściu całego terenu imprezy (są już dostatecznie „obładowani” materiałami). Pod tym względem cukierki reklamowe wypadają znacznie korzystniej. Budzą pozytywne skojarzenia, wywołują uśmiech na twarzy, a przyjęcie takiego prezentu jest niezobowiązujące, co ośmiela gości targów.

Fajnym pomysłem może być również zorganizowanie akcji specjalnej na ulicach miasta, np. z okazji jakiegoś powszechnie obchodzonego święta (Dzień Kobiet, Dzień Dziecka itd.). Hostessy rozdające cukierki reklamowe z pewnością nie będą narzekać na brak chętnych, co automatycznie zwiększy zasięg marki i zrobi to skuteczniej niż nawet ulotki.

Cukierki reklamowe warto rozdawać również w siedzibie przedsiębiorstwa – powinny znaleźć się w koszu ustawionym w poczekalni czy na blacie w recepcji, a także na stanowiskach handlowców. To drobiazg, który jednak przełamuje bariery – potencjalny klient, który sięgnie po taki cukierek, o wiele chętniej nawiąże rozmowę na temat współpracy i skupi się na przedstawianej mu ofercie.

Autor wpisu: Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Wszystkie działy