Czy klienci nadal chcą Twoich gadżetów reklamowych?

Data wpisu: 14.01.2019

Zamówione, opłacone, to trzeba rozdawać – taką postawę prezentuje wielu przedsiębiorców, którzy zdecydowali się na promowanie swoich biznesów przy pomocy gadżetów reklamowych. Ta strategia jest bardzo skuteczna, ale tylko pod warunkiem, że została dobrze zaplanowana i dobrana do grupy docelowej. Nie jest tak, że wystarczy wręczyć przypadkowo spotkanej osobie jakikolwiek gadżet, by od razu zyskać dostęp do jej portfela. Jeśli już promujesz swoją firmę przy pomocy gadżetów reklamowych, to koniecznie zastanów się, czy Twoi klienci aby na pewno wciąż są nimi zainteresowani.

Ile gadżetów rozdajesz?

To pierwsza rzecz, którą trzeba sprawdzić. Schemat jest bardzo prosty. Jeśli w ramach promocji swojej działalności rozdajesz gadżety reklamowe od np.  2 lat i za każdym razem zamawiasz ich podobną liczbę, to możesz łatwo ocenić, czy klienci nadal są nimi zainteresowani.

Prosty przykład: podczas ubiegłorocznych targów rozdałeś 1000 nośników USB. W tym roku „zeszło” ich tylko 500. Jeśli frekwencja była zbliżona, to wiesz już, że nośniki najwyraźniej nie interesują już przedstawicieli Twojej grupy docelowej. Zareaguj na ten sygnał i następnym razem zaproponuj klientom coś innego.

Odmowa przyjęcia gadżetu

Najczęściej na taką bezpośredniość decydują się stali klienci, z którymi dobrze się znasz. Jeśli np. podczas przedświątecznego „objazdu” klientów zauważysz, że część z kontrahentów wprost odmówiła przyjęcia gadżetów na prezent, to – cytując klasyka – wiedz, że coś się dzieje. Powody mogą być różne. Być może klienci już coś takiego mają. Bardziej szczerzy mogą natomiast uzmysłowić Ci, że nie chcą kolejnego gadżetu, który będzie tylko zalegać im na półce.

Nie możesz bagatelizować takich sygnałów. Powinno Cię to zmotywować do zaproponowania klientom czegoś innego. Czas najwyższy na bardziej oryginalne gadżety reklamowe, które ponownie przykują uwagę klientów i pozwolą im sądzić, że Twoja firma się rozwija i nadal stać ją na kreatywność.

Widujesz gadżety konkurencji u klientów

Wróćmy do przykładu z targami. Jeśli masz na swoim stoisku różne gadżety, ale klienci w ogóle nie chcą po nie sięgać, to zwróć uwagę, czy przypadkiem nie mają przy sobie toreb wypełnionych gadżetami konkurencyjnych firm. Niezawodnie świadczy to o tym, że przegrałeś rywalizację o uwagę grupy docelowej.

Klienci bywają dziś bardzo kapryśni i trudno jest im „wcisnąć” cokolwiek. Osoby odwiedzające targi wybierają sobie gadżety, które mogą się im przydać czy po prostu się im podobają. To oczywiste, że nie będą  sobie zapychać torebek i kieszeni czymś, co nie ma dla nich żadnej wartości.

W takiej sytuacji musisz zrezygnować z dotychczas rozdawanych gadżetów i poszukać innych propozycji. Zajrzyj do katalogów producentów i dystrybutorów. Przekonaj się, co jest aktualnie na topie. W branży gadżetów reklamowych również obowiązują mody, dlatego nie zostawaj w tyle, bo to na pewno nie przysłuży się Twojemu biznesowi. Skoro klienci nie chcą Twoich gadżetów, to niemal na pewno za chwilę stracą też zainteresowanie Twoją marką.

Autor wpisu: Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Wszystkie działy