Czy ten gadżet reklamowy spodoba się Twojemu klientowi? 4 sposoby, by to sprawdzić

Data wpisu: 20.07.2020

To naturalne, że przedsiębiorca planujący kampanię marketingową z wykorzystaniem gadżetów reklamowych zawsze ma wątpliwości, czy wybrany upominek trafi w gust jego klientów. Ryzyko odrzucenia gadżetu jest niewielkie, ale gra toczy się o to, czy dana rzecz faktycznie wpłynie na wzrost rozpoznawalności i atrakcyjności marki. Dlatego nie warto tutaj kierować się wyłącznie własnymi przypuszczeniami. W naszym poradniku zdradzamy 4 proste sposoby na to, jak sprawdzić, czy wybrany gadżet reklamowy na pewno spodoba się klientowi.

Oceń po sobie

Skoro działasz w konkretnej branży, to z pewnością dobrze wiesz, czego mogą oczekiwać jej klienci. Sam być może także kupujesz różne rzeczy od konkurencyjnych firm. Zastanów się więc, jaki gadżet mógłby wzbudzić Twoje zaufanie do jakiejś marki i sprawić, że zaczniesz o niej ciepło myśleć. Analogicznie: jeśli masz jakiś pomysł na gadżet, ale czujesz, że to będzie kiepski wybór, odpuść. Nie ma sensu rozdawać klientom czegoś, do czego nie masz przekonania – niezależnie od tego, jak atrakcyjna jest cena.

Zrób ankietę wśród zaufanych klientów

Na pewno masz grupę klientów, z którymi możesz szczerze porozmawiać na różne biznesowe tematy. Są Ci wierni, bo doceniają jakość, terminowość, dobre ceny. Niczym więc nie ryzykujesz, gdy poprosisz ich o opinię na temat wstępnie wyselekcjonowanych gadżetów reklamowych. Jeśli większość głosów będzie na nie, to wiesz już, że trzeba szukać dalej. To najlepsza metoda do oceny atrakcyjności gadżetów reklamowych!

Sprawdź, czy gadżet pasuje do wizerunku marki

Bardzo ważne jest to, aby bez względu na cenę i atrakcyjność gadżetu, wybrać taki produkt, który jednoznacznie kojarzy się czy to z samą marką, czy też jej działalnością. Przykładowo: czy myślisz, że rozdawanie przez warsztat samochodowy desek do krojenia produktów spożywczych w jakikolwiek sposób przyczyni się do profesjonalizacji wizerunku tego biznesu? To mało prawdopodobne. Dlatego zawsze na pierwszym miejscu stawiaj czytelność gadżetu i jego korelację z marką, branżą, produktami, usługami etc.

Podejrzyj działania konkurencji

To również bardzo dobry pomysł, zwłaszcza jeśli w Twojej branży działają firmy, na których warto się wzorować. Nic nie stoi na przeszkodzie, abyś przyjrzał się ich działaniom marketingowym i sprawdził, jakie gadżety reklamowe rozdają swoim klientom. To może być dla Ciebie świetna podpowiedź.

Autor wpisu: Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Wszystkie działy