Dlaczego Twoi klienci chcą ekologiczne gadżety reklamowe?

Data wpisu: 29.10.2019

Ekologiczne gadżety reklamowe od kilku lat robią furorę w naszej branży. Nie ma tygodnia, abyśmy nie otrzymali kilku zapytań od przedsiębiorców zainteresowanych inwestycją w takie upominki. Skąd wziął się ten „hype” na ekologiczne gadżety reklamowe? To proste: trendy w tej branży wyznaczają konsumenci, czyli odbiorcy gadżetów. Oni natomiast wyraźnie sygnalizują, że oczekują od marek upominków wpisujących się w modę na bycie eko.

Przykłady ekologicznych gadżetów reklamowych

Ekologiczne gadżety to już nie tylko drewniane ołówki czy długopisy z recyklingu. W tej kategorii znajdziemy przeróżne przedmioty, które z jednej strony idealnie odpowiadają na potrzeby środowiska naturalnego, a z drugiej są praktyczne, trwałe i do tego estetycznie wykonane. Kilka ciekawych propozycji wymieniamy poniżej:

  • Pendrive w ekologicznej obudowie
  • Torby z lnu lub włókien konopnych
  • Ubrania reklamowe wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu
  • Butelki i bidony wielokrotnego użytku, również wykonane z recyklatu
  • Maski antysmogowe 

Opcji jest znacznie więcej – mnóstwo popularnych, nawet klasycznych gadżetów reklamowych można dziś wykonać w wersji ekologicznej. Dotyczy to nawet ekskluzywnej galanterii, gdzie skórę zastępujemy materiałami skóropodobnymi z recyklingu.

Eko gadżety = większe zaufanie do marki

Po co właściwie inwestować w ekologiczne gadżety? Celem jest zdobycie zaufania konsumentów. Oczywiście wiele zależy tutaj od grupy docelowej marki. Jeśli jednak znajdują się w niej ludzie młodzi i w średnim wieku, to wiadomo, że kwestie ekologiczne są dla takich osób bardzo istotne.

Marka, która zauważa potrzeby środowiska i manifestuje fakt, iż nie chce prowadzić działań reklamowych mogących mieć negatywny wpływ na naszą planetę, może łatwiej i skuteczniej zbudować wiarygodny, pozytywny wizerunek.

Świetny sposób na podkreślenie wartości marki

Ekologiczne gadżety reklamowe i generalnie odwoływanie się do potrzeb środowiska w kampaniach marketingowych, to oczywiście żadne odkrycie. Ten schemat w swoich działach promocyjnych od dawna wykorzystują największe marki świata – odnoszą z tego tytułu wymierne profity wizerunkowe, dlatego warto pójść za ich przykładem.

Konsumenci dużo chętniej utożsamiają się z markami wrażliwymi na zmiany klimatu, problem zanieczyszczenia naszej planety i fatalnej jakości powietrza. Inwestując w ekologiczne gadżety reklamowe można jednoznacznie i czytelnie podkreślić cenione przez współczesnych konsumentów wartości marki, zyskując na tym wizerunkowo, a w efekcie także sprzedażowo. 

Autor wpisu: Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Wszystkie działy