Druk solwentowy: jakie są jego największe zalety?

Data wpisu: 14.08.2020

Aby gadżet reklamowy był skutecznym narzędziem do promocji marki, trzeba go oczywiście odpowiednio oznakować (np. umieszczając na nim logo). Wykorzystuje się do tego różne techniki, ale najpopularniejsze są dwie: grawerowanie oraz zadrukowywanie. W przypadku tego drugiego rozwiązania wyróżniamy jeszcze kilka wariantów, spośród których na szczególną uwagę zasługuje druk solwentowy. Bardzo dobrze sprawdza się on do znakowania szczególnie dużych gadżetów, kiedy trzeba zadrukować sporą powierzchnię. Dlaczego warto zdecydować się na druk solwentowy? Jakie są jego najważniejsze zalety? To wyjaśniamy już w naszym poradniku.

Czym właściwie jest druk solwentowy?

Druk solwentowy to technika, w której wykorzystuje się atramenty pigmentowe na bazie rozpuszczalników – zamiast atramentów wodnych. Dodatkowo nadruk pokrywa się specjalnym laminatem, który ma za zadanie chronić elementy graficzne przed szkodliwym działaniem promieniowania UV oraz innych czynników środowiskowych.

Druk solwentowy zdecydowanie najczęściej wykorzystuje się do produkcji reklam wielkoformatowych, takich jak billboardy czy siatki mesh. Śmiało można sięgnąć po tę technikę, gdy chcemy oznakować samochód firmowy czy wykonać elementy stoiska targowego. Druk solwentowy stanowi również bardzo ciekawy wybór do oznakowania gadżetów reklamowych, poprzez na przykład umieszczenie na nich logotypu marki, nazwy, sloganu czy dowolnego innego elementu identyfikującego brand.

Warto wiedzieć

Druk solwentowy jest bardzo uniwersalną techniką, ponieważ możemy go użyć do produkcji jakichkolwiek nośników reklamy wykonanych z laminatu, siatki mesh, siatki laminowanej, papieru billboardowego, folii okiennej, płótna, folii wylewanej czy folii monomerycznej.

Zalety druku solwentowego

Największą zaletą tej techniki  jest bardzo wysoka trwałość. Dzięki pokryciu powierzchni nadruku laminatem, treść reklamowa jest skutecznie chroniona przed blaknięciem. To oczywiście przekłada się na korzyści wizerunkowe dla promowanej marki – klient obdarowany gadżetem z nadrukiem solwentowym będzie mieć kontakt z elementami identyfikacji wizualnej brandu nawet przez kilka lat.

Ponadto druk solwentowy gwarantuje bardzo wysoką jakość w zakresie odwzorowania kolorów oraz zachowania ich nasycenia w długim okresie. Jest to ważne z punktu widzenia budowania świadomości i atrakcyjnego wizerunku marki.

Autor wpisu: Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Wszystkie działy