Data wpisu: 09.07.2018

Dziennikarze są przekupni. Wykorzystaj to!

W tytule tego wpisu zawarliśmy bardzo kontrowersyjną tezę, na którą niektórzy mogą się obrazić czy wręcz oburzyć. Jednak nikt nie może jej podważyć. Dziennikarze, zwłaszcza ci z mediów lokalnych, są bardzo podatni na wpływy i chętnie poddają się małemu przekupstwu. Dobrze wiedzą o tym chociażby agencje public relations, które wykorzystują ten fakt w strategiach promowania marek swoich klientów. Twoja firma także może czerpać konkretne profity na fali skłonności dziennikarzy do przekupstwa. Pomogą Ci w tym gadżety reklamowe.

Konferencja prasowa – bez gadżetów ani rusz!

Firmy również organizują konferencje prasowe. Zwykle ma to miejsce w związku z promocją jakiegoś ważnego wydarzenia, np. powiększenia zakładu pracy i planowanego zatrudnienia nowych osób. Media lokalne chętnie podchwytują takie tematy. Nie jest jednak tajemnicą, że część dziennikarzy chodzi na tego typu konferencje tylko po to, by się obłowić.

Jeśli organizujesz konferencję prasową lub Twoja firma będzie podczas niej promowana, to nie zapomnij o przygotowaniu tzw. press packów. Są to paczki z upominkami dla dziennikarzy. W środku powinny się znaleźć różne drobiazgi, jak chociażby pendrive, notes, długopis, ale można też zaszaleć i podarować coś cenniejszego czy bardziej kreatywnego. Cel jest jeden: zwrócenie uwagi dziennikarza na markę firmy i zyskanie jego sympatii.

Targi branżowe: tutaj również warto zapolować na dziennikarzy

Wszelkie imprezy branżowe (oczywiście te mające jakieś znaczenie dla lokalnego rynku) przyciągają media, które chętnie je relacjonują. Planując swój udział w targach nie zapomnij więc o tym, aby przy okazji zaprzyjaźnić się z dziennikarzami. Ponownie zachęcamy do przygotowania press packów z gadżetami reklamowymi.

Twoje stoisko targowe powinno być bardzo efektowne, co nie tylko przyciągnie potencjalnych klientów, ale także dziennikarzy. Jeśli reporter otrzyma od Ciebie jakieś atrakcyjne upominki, pojawi się duża szansa, że przeprowadzi z Tobą krótki wywiad wyemitowany później w lokalnej telewizji czy radiu. To praktycznie darmowa promocja o dużym zasięgu!

Przekupywanie dziennikarzy się opłaca

Nie oszukujmy się: dziennikarze mają w nosie to, która firma zaistnieje na łamach ich mediów przy okazji relacji z jakiegoś wydarzenia. Liczy się wyłącznie warstwa informacyjna. Wyobraź sobie jednak reportera, który wraca do redakcji z targów czy konferencji. Musi przygotować materiał i dokonuje selekcji zebranych informacji oraz wywiadów.

Jeśli przyniósł ze sobą atrakcyjne upominki, to szansa na to, że w relacji wspomni o autorze prezentu, będzie znacznie większa. Oczywiście zrobi to zdawkowo, ale nawet taka forma promocji może przynieść Twojej firmie wymierne korzyści.


Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry