Gadżety reklamowe czy reklama na billboardzie: które rozwiązanie wybrać?

Data wpisu: 14.08.2019

W polskich realiach biznesowych dość rzadko się zdarza, aby firma mogła sobie pozwolić na kompleksowe działania reklamowe. Większość przedsiębiorstw musi dokonywać wyborów, czyli pisząc wprost – zdecydować się na konkretne działania, dostępne w ustalonym budżecie. Częsty dylemat dotyczy tego, czy lepiej będzie postawić na gadżety reklamowe, czy może jednak reklamę na billboardzie. Na którą opcję postawić? Wymieniamy ich zalety i wady, aby pomóc Ci w podjęciu decyzji.

Gadżety reklamowe: dlaczego warto?

Gadżety reklamowe mają bardzo istotną zaletę: można je bez problemu dopasować do budżetu, jakim dysponuje przedsiębiorca. W praktyce trudno sobie wyobrazić, aby jakiejkolwiek firmy nie było stać na promocję z wykorzystaniem gadżetów, choćby najprostszych długopisów czy ołówków.

Kolejną zaletą gadżetów reklamowych jest duży zasięg promocji. Można to łatwo zmierzyć – rozdając np. 1000 długopisów dokładnie wiemy, że 1000 osób mogło mieć choć by chwilowy kontakt z identyfikacją wizualną marki.

Gadżety reklamowe są również bardzo uniwersalne, co oznacza, że można je wykorzystać w kampanii promocyjnej dowolnej firmy i w niemal każdej sytuacji biznesowej. Upominki można wręczać klientom podczas spotkań handlowych, dołączać do korespondencji, rozdawać podczas targów czy akcji promocyjnych na ulicach miasta.

Zalety:

  • Niski koszt
  • Duży zasięg
  • Łatwość dopasowania gadżetów do charakteru marki i jej możliwości finansowych
  • Gadżety są bardzo atrakcyjne dla klientów, którzy chętnie je przyjmują

Wady:

  • Niska cena gadżetu oznacza również niską jakość, co może negatywnie odbić się na wizerunku marki
  • Trudno zmierzyć bezpośrednie efekty kampanii z użyciem gadżetów (czyli sprawdzić, ile osób skorzystało z oferty właśnie dzięki temu, że otrzymały upominek)

Reklama na billboardzie: dobra alternatywa dla gadżetów?

Jeszcze do niedawna reklama na billboardach kojarzyła się nam tylko z największymi firmami. Wraz ze wzrostem liczby nośników spadły też ceny wynajmu, dzięki czemu na taką promocję mogą sobie dziś pozwolić także średni i mali przedsiębiorcy.

Niewątpliwą zaletą reklamy na billboardzie jest duży zasięg. Taki format jest doskonale widoczny, zwłaszcza jeśli billboard został ustawiony przy ruchliwej trasie. Dobrze zaprojektowana reklama może od razu budzić ciekawość i tym samym zwiększyć rozpoznawalność marki.

Reklama na billboardzie cały czas kojarzy się z prestiżową formą promocji, dlatego reklamujące się w ten sposób firmy mogą uchodzić za profesjonalne, mające ugruntowaną pozycję w branży i godne zaufania.

Zalety:

  • Prestiż
  • Bardzo dobra widoczność
  • Naturalne zwiększenie rozpoznawalności marki

Wady:

  • Relatywnie wysoki koszt, zwłaszcza w porównaniu z gadżetami
  • Ograniczony czasowo efekt promocyjny – reklama szybko się „opatrzy”
  • Reklama działa tylko do czasu jej ekspozycji – po zakończeniu umowy billboard znika i kończy się promocja

Podsumowanie będzie krótkie. Jeśli zależy Ci na szybkim, ale chwilowym efekcie promocyjnym, lepszą opcją będzie zainwestowanie w reklamę na billboardzie. Gadżety reklamowe – pisząc obrazowo – działają wolniej, za to gwarantują trwalsze zwiększenie rozpoznawalności marki.

Autor wpisu: Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Wszystkie działy