Gadżety reklamowe dla uczniów? Świetny pomysł na promocję marki!

Data wpisu: 12.04.2019

Firmę można reklamować dosłownie wszędzie, gdzie tylko spodziewamy się zastać swoją grupę docelową. Wielu przedsiębiorców wychodzi jednak z błędnego założenia, że reklamowanie marki w placówkach oświatowych jest mało eleganckie, a wręcz niezgodne z prawem. To nieprawda. Szkoły są świetnym miejscem do promowania firmy, a najlepiej nadają się do tego gadżety reklamowe.

Szkoły chętnie przyjmują gadżety od firm

Powód jest prosty: szkół nie stać na to, aby finansować przybory i inne gadżety dla swoich uczniów. Stąd dyrektorzy placówek nie mają oporów przed przyjmowaniem pomocy z zewnątrz, nawet jeśli ma ona stricte komercyjny charakter.

Twoja firma może się więc zgłosić do szkół czy wybranej placówki z propozycją ufundowania jakichś gadżetów dla uczniów. Ważne, aby cała akcja miała jakieś podstawy merytoryczne. Dobrym pomysłem będzie chociażby rozdanie gadżetów bezpiecznego pieszego z logo Twojej marki, a więc np. odblasków czy kamizelek.

Rada

Można również zaprosić kogoś z lokalnego WORD czy wydziału ruchu drogowego policji i zorganizować krótką „pogadankę” na temat bezpiecznego poruszania się  po zmroku.

Firmowa wyprawka dla żaka? Czemu nie!

To kolejny ciekawy pomysł, którego realizacja może istotnie przyczynić się do popularyzacji Twojej marki. Początek roku szkolnego to zawsze trudny czas dla rodziców, którzy przecież muszą sfinansować zakup różnego rodzaju przyborów. Dając im odrobinę wytchnienia, na pewno zwrócisz uwagę na swój biznes i zyskasz przychylność potencjalnych klientów.

Gadżety reklamowe dla uczniów to nie tylko długopisy czy zeszyty, ale też  chociażby strój sportowy, torba na WF, plecaki czy popularne śniadaniówki. Każdy z takich przedmiotów może być ozdobiony logotypem Twojej marki, ale pamiętaj – projekt powinien być gustowny, aby zachęcić uczniów do korzystania z gadżetów.

Gest doceniony przez rodziców

Nawet jeśli osoby niepełnoletnie nie znajdują się w Twojej grupie docelowej, nie powinieneś rezygnować z promowania wizerunku marki w szkołach. Pamiętaj, że uczniowie wracają do domów, w których czekają na nich rodzice. Ci mogą być bardzo zainteresowani tym, że ich dziecko przyniosło ze sobą fajne, praktyczne gadżety opatrzone logotypem jakiejś marki.

Postaw się w sytuacji takiego rodzica. Widzi, że jego pociecha wróciła do domu z np. kamizelką odblaskową ufundowaną przez Twoją firmę. Dla osoby dorosłej jest to sygnał, że przedsiębiorstwo zachowuje się odpowiedzialnie i dba o bezpieczeństwo najmłodszych.

Takie pozytywne odczucia zawsze ułatwiają zapamiętanie nazwy czy logotypu marki, co w przyszłości może mieć wpływ na decyzje zakupowe rodzica.

Autor wpisu: Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Wszystkie działy