Dołączanie gadżetów reklamowych do „fizycznych” produktów jest już standardem i nikogo nie dziwi. Co jednak z usługami? Czy firmy, które nie sprzedają materialnych produktów także mogą sięgnąć po gadżety w kontaktach z klientami? Oczywiście, że tak. Jest to wręcz wskazane, bo dzięki temu klient ma silniejsze poczucie, że zapłacił za coś konkretnego. Przygotowaliśmy 5 ciekawych pomysłów na wykorzystanie gadżetów reklamowych w branży usługowej.
- Salon kosmetyczny – jakie gadżety można podarować klientom salonu kosmetycznego? Wbrew pozorom wybór jest spory. Wystarczy trochę kreatywności. Chyba każda klientka po udanym zabiegu ucieszy się z gratisowego zestawu do demakijażu w ładnym opakowaniu z logo salonu lub z małej, poręcznej kosmetyczki (także z logo).
- Wulkanizacja – najprostszy z możliwych przykładów: worki na opony. Każdy klient się z nich ucieszy, bo dzięki nim nie wybrudzi się tapicerka jego samochodu. Mała rzecz, tania, a jakże praktyczna, prawda?
- Warsztat mechaniki pojazdowej – tutaj wybór fajnych gadżetów jest ogromny. My proponujemy prosty brelok do kluczyków samochodowych. Idealnie, jeśli będzie to np. maskotka warsztatu jasno symbolizująca, w jakim miejscu serwisowane jest auto. Dobrym przykładem może być np. łoś, jeśli warsztat specjalizuje się w naprawach samochodów marki Volvo.
- Salon fryzjerski – ponownie ogromny wybór, który wcale nie musi ograniczać się tylko do gadżetów stricte nawiązujących do fryzjerstwa. Naprawdę ciekawym pomysłem będzie wręczanie klientom ładnie wydanych kalendarzyków (idealnych do torebki) z poradami na temat pielęgnacji włosów. W kalendarzyku może się też znaleźć miejsce na zaznaczanie dat kolejnych wizyt.
- Salon SPA – tutaj można ostro popuści wodze fantazji. W przypadku salonów SPA ważne jest, aby gadżety trzymały wysoki poziom i przypominały klientom o fantastycznych chwilach spędzonych w gabinetach zabiegowych. Nasz typ? Piękne, wysokogatunkowe ręczniki frotte z naszytym logo salonu. Praktyczne, ładne, a przez to znakomicie przywiązujące klienta do marki.
Wręczanie gadżetów reklamowych klientom korzystającym firm usługowych jest bardzo ważne w budowaniu ich przywiązania do marki. Dzięki nawet prostym gadżetom klient zyskuje materialną korzyść i pamiątkę po wykonanej usłudze, co może znakomicie wpłynąć na jego lojalność.
Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski