Gadżety reklamowe w sezonie wakacyjnym: pomysły na dotarcie do klientów

Data wpisu: 19.08.2019

Wakacje są trudnym okresem w większości firm. Urlopy pracowników spowalniają produkcję, klienci też odpoczywają, dlatego niekoniecznie są zainteresowani sprawami stricte biznesowymi. Nieprzypadkowo wiele przedsiębiorstw notuje dużo słabsze obroty w lipcu i sierpniu. Paradoksalnie czas letniej kanikuły warto wykorzystać na to, aby przypomnieć o sobie klientom lub też zwiększyć zasięg marki w grupie docelowej. Świetnie nadają się do tego gadżety reklamowe. Podpowiadamy, jak i gdzie rozdawać je podczas wakacji.

Na początek: jakie gadżety wybrać?

W wakacje oczekujemy luzu, swobody, nie chcemy sobie zaprzątać głów poważnymi tematami. W tym samym kierunku powinny pójść firmy, które planują gadżetową ofensywę. Bardzo dobrym pomysłem będzie więc postawienie na niezobowiązujące gadżety reklamowe, które idealnie wpisują się w wakacyjny okres. Mogą to być chociażby:

  • Piłki plażowe
  • Lazy bag
  • Torby plażowe
  • Okulary przeciwsłoneczne
  • Pływaczki dla dzieci
  • Walizki podróżne

Takie gadżety są zawsze bardzo chętnie przyjmowane przez potencjalnych klientów, a do tego – może poza walizkami – nie obciążają nadmiernie budżetu firmy. Można je rozdawać masowo, zwiększając tym samym szanse na to, że wśród obdarowanych osób znajdą się przedstawiciele naszej grupy docelowej.

Gdzie rozdawać wakacyjne gadżety reklamowe?

Wbrew pozorom mamy tutaj do wyboru całkiem sporo opcji. Naturalnym miejscem dystrybucji firmowych gadżetów reklamowych są plaże, wejścia na górskie szlaki oraz najatrakcyjniejsze tereny turystyczne – np. Krupówki w Zakopanem czy Monciak w Sopocie. Tam zawsze jest pełno turystów, co pozwoli szybko rozdać dużą liczbę gadżetów.

Jeśli jednak firma nie może sobie pozwolić na akcję promocyjną w miejscu turystycznym, nadal ma spore pole do popisu – gadżety można rozdawać na ulicach miasta czy miejscowości, w której działa przedsiębiorstwo, wręczać je klientom podczas spotkań handlowych (najlepiej jeszcze przed wakacjami), a także skorzystać z pośrednictwa partnerów biznesowych. Przykładowo: gadżety można przekazać hurtowniom sprzedającym produkty firmy i poprosić o udostępnianie ich przy każdym zakupie.

Dlaczego warto?

Mogłoby się wydawać, że rozdawanie gadżetów reklamowych w okresie wakacyjnym, gdy mało kto myśli o biznesie i zakupach niezwiązanych z urlopem, jest wyrzucaniem pieniędzy w błoto. To jednak nieprawda. Każda okazja, by przypomnieć klientom o istnieniu marki, jest dobra. Obdarowany konsument może nie od razu zwróci uwagę na markę, ale gdy wróci do domu i rozpakuje gadżet, będzie kojarzyć logo firmy z przyjemnymi wspomnieniami. To może wpłynąć na jego przyszłe decyzje zakupowe.

Autor wpisu: Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Wszystkie działy