Data wpisu: 29.07.2016

Gadżety reklamowe z Chin – czy warto je zamawiać?

Chińskie produkty od lat zalewają Europę i ten trend nie ominął także branży gadżetów reklamowych. Wiele firm szukając oszczędności rozważa więc zlecenie produkcji takich materiałów na Dalekim Wschodzie. Czy to się opłaca? Tak, ale pod pewnymi warunkami. Trzeba też pamiętać o kilku kluczowych zasadach.

Jak zamówić gadżety reklamowe z Chin?

Zamówienie gadżetów reklamowych z Chin wbrew pozorom nie jest takie proste. Przede wszystkim trzeba znaleźć producenta i dostawcę. To często wymaga znajomości tamtejszego rynku lub skorzystania z usług pośrednika.

Gdy już to się uda konieczne jest przygotowanie dokładnego szkicu gadżetu, który nas interesuje, wykonanie projektu i skrupulatne opisanie swoich oczekiwań. Dopiero na tej podstawie producent może określić cenę. Z reguły jest ona znacznie niższa niż w Europie, ale trzeba pamiętać o ważnej zasadzie:

W Chinach opłacalna jest wyłącznie produkcja gadżetów w ogromnych ilościach.

Jeśli więc firma chce sobie zamówić np. 1000 długopisów czy 2000 parasolek, to „chiński biznes” będzie zupełnie nieopłacalny. Nie wspominając już o tym, że trudno będzie znaleźć firmę, która zechce się tak skromnym zleceniem zająć. Nawet jeśli nam się to uda, to dojdą bardzo wysokie koszty transportu, cła i innych opłat. Sumarycznie dobry interes zamieni się w finansową farsę.

Pamiętaj

Towary sprowadzane z Chin nie podlegają przepisom o swobodnym przepływie. Trzeba więc zapłacić za nie cło i VAT, o czym poinformuje Urząd Celny.

Małe zamówienia lepiej powierzyć polskim producentom

W Polsce nie brakuje firm zajmujących się produkcją profesjonalnych gadżetów reklamowych. Oferta nigdy nie będzie tak atrakcyjna jak w Chinach, z uwagi na o wiele wyższe koszty pracy i podatków, ale w przypadku typowych zamówień dla firmy (maksymalnie kilka-kilkanaście tysięcy sztuk) i tak będzie się to opłacać.

Koniecznie trzeba też pamiętać o ważnej kwestii, mianowicie o jakości. Gadżety reklamowe służą konkretnym celom wizerunkowym i sprzedażowym. Nie ma więc sensu szukanie oszczędności na materiale, nadruku, a w konsekwencji na wyglądzie i trwałości produktu. Promocja przy pomocy kiepskich gadżetów nigdy nie będzie skuteczna.

Na koniec warto jeszcze wspomnieć o zwykłej współpracy. Zamawiając gadżety u polskiego producenta firma otrzymuje gwarancję jakości, terminowości dostawy, nie martwi się o cło i inne narzuty. Może zgłaszać poprawki, które zostaną szybko wprowadzone. Tego chińscy producenci nie mogą zaoferować.


Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry