Data wpisu: 08.02.2017

Ile powinien kosztować gadżet reklamowy? Czy jest „górna granica”?

Z gadżetami reklamowymi jest tak, jak z każdym innym produktem dostępnym na rynku. Można kupić samochód za 2 tysiące złotych i za 2 miliony. Pomidory za 3 złote za kilogram, ale i takie za 7 złotych. Wszystko zależy od zasobności portfela, potrzeb i tego, do czego właściwie dany produkt jest potrzebny. Z taką samą refleksją należy podchodzić do kwestii ceny gadżetów. Trudno jednoznacznie określić, ile powinien kosztować gadżet reklamowy. Można jednak znaleźć pewien klucz, który pomoże w podjęciu decyzji.

Dla kogo ten gadżet?

Cena gadżetu reklamowego jest ściśle uzależniona od dwóch rzeczy: jakości wykonania oraz rodzaju gadżetu. Obecnie rolę  gadżetu może pełnić praktycznie dowolny przedmiot. Dlatego firmy chętnie sięgają po szeroko rozumianą elektronikę użytkową, galanterię skórzaną czy elementy garderoby.

To oczywiste, że tańsze będzie zamówienie np. koszulki czy czapeczki niż skórzanej aktówki. Jednak w sytuacji, gdy gadżet jest przeznaczony dla ważnego klienta/kontrahenta, kwestia ceny powinna zejść na drugi plan.

Rada

Wysokiej jakości gadżety reklamowe zamawia się bardzo rzadko, tylko na specjalne okazje, nie rozdaje się ich masowo. Tym bardziej nie ma sensu na nich oszczędzać.

W przypadku ekskluzywnych gadżetów dedykowanych np. prezesom innych firm, nie ma mowy o górnej granicy cenowej. Zdarzają się zamówienia na produkty warte setki złotych za sztukę – wbrew pozorom nie są one takie rzadkie.

Kwestia zwrotu z inwestycji

Gadżety reklamowe nie są tylko wsparciem sprzedaży. We współczesnym biznesie pełnią znacznie ważniejszą rolę – pomagają w budowaniu pozytywnego wizerunku marki. Analizując budżet, jaki firma może przeznaczyć na gadżety, należy więc podjąć decyzję: w jakim celu w ogóle chcemy wykorzystywać te produkty?

Jeśli gadżety mają być rozdawane masowo podczas np. targów, to rzeczywiście nie ma sensu „szaleć” i zamawiać bardzo cenne przedmioty. Jednak w sytuacji, gdy gadżety będą wręczane osobiście i mają mieć charakter mocno indywidualny, koszty powinny zejść na dalszy plan.

Nie stać Cię na tanie rzeczy

Oczywiście, że w dobie tak dużej konkurencji na rynku można bez żadnego problemu kupić bardzo tanie gadżety reklamowe, najczęściej sprowadzane całymi kontenerami z Chin, a w Polsce jedynie zadrukowywane. Można – tylko po co? Czemu ma służyć taki gadżet, który już na pierwszy rzut oka prezentuje się fatalnie? Czy firmie powinno zależeć na tym, by jej logo widniało na takim jakościowym bublu? Raczej nie.

Dlatego wybierając gadżety nie należy kierować się wyłącznie ceną. Jeśli budżet jest sztywny, lepiej nawet zmniejszyć zamówienie, ale nie oszczędzać na jakości. Kluczowym pytanie nie brzmi więc: ile powinien kosztować gadżet reklamowy, ale: co zrobić, by wybrany gadżet przyniósł firmie wizerunkową korzyść, a nie był powodem do wstydu.


Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry