Jak gadżety reklamowe mogą zdradzać misję marki?

Data wpisu: 08.10.2018
Zdjęcie główne #224 - Jak gadżety reklamowe mogą zdradzać misję marki?

Misja marki to bardzo ważne zagadnienie, nad którym powinien się pochylić każdy przedsiębiorca. Warto zadać sobie pytanie: jakie wartości reprezentuje mój biznes, co chce przekazać potencjalnym klientom? Odpowiedź będzie mieć kluczowe znaczenie dla postrzegania marki przez grupę docelową. Misję biznesu można przekazać na różne sposoby, także przy użyciu gadżetów reklamowych. Wyjaśniamy to w naszym poradniku.

Jakość gadżetu mówi wiele o marce

Przedsiębiorcy bardzo często to bagatelizują. Zdarza się, że słyszymy: „Zróbmy te gadżety po taniości, bo ja i tak będę je rozdawać komu popadnie, nie zależy mi na wizerunku.” Trudno to nawet komentować, ale widzimy tutaj, że wciąż istnieje tendencja do nieświadomego działania na szkodę swojego biznesu.

Zawsze zachęcamy przedsiębiorców, aby postawili się w sytuacji swojego klienta. Ten dostaje dwa gadżety: jeden wykonany z materiałów bardzo wysokiej jakości, kreatywnie zaprojektowany, a drugi byle jaki, bez wyrazu, wyraźnie tandetny. Która firma zasłuży sobie na jego zaufanie? Odpowiedź jest oczywista.

Gadżety muszą wyróżniać markę na tle konkurencji

Konkurencja to największe zagrożenie w każdej branży. Aby zdobyć nad nią przewagę, wcale nie trzeba brać udziału w morderczym wyścigu o najniższe ceny. Współcześni konsumenci szukają czegoś innego i są gotowi zapłacić więcej, o ile marka w ich mniemaniu na to zasługuje.

Planując kampanię reklamową z użyciem gadżetów należy więc dokładnie zastanowić się nad tym, co i w jaki sposób chcemy przekazać klientom, do których te upominki trafią. Świetnie sprawdza się tutaj prosty system skojarzeń:

  • Marka rozdaje gadżety wykonane z tektury i innych materiałów biodegradowalnych – przekazuje klientom swoją misję, jaką jest bycie eko, trendy i poszanowanie środowiska naturalnego (bardzo wartościowy komunikat);
  • Marka rozdaje ekskluzywne gadżety w limitowanej liczbie – klienci domyślają się, że mają do czynienia z firmą stawiającą na jakość, dbającą o swoich kontrahentów i chcącą zapewnić im obsługę na najwyższym poziomie;
  • Marka rozdaje tanie, wtórne gadżety, które może dostać każdy – czyli nie ma sprecyzowanej grupy docelowej, miota się, prawdopodobnie jedynym sensem jej istnienia jest pozyskiwania klientów z chudym portfelem, nieoczekującym żadnej jakości;

To tylko przykłady, ale przemawiające do wyobraźni. Widać wyraźnie, że rodzaj, wygląd i jakość gadżetu ma kolosalne znaczenie dla odbioru marki przez klientów. Już dawno minęły czasy, gdy wystarczyło dać konsumentowi cokolwiek, by zdobyć jego przychylność. Obecnie trwa ostra rywalizacja na to, by wyróżnić się przy pomocy gadżetów i tym samym skupić uwagę klienta na swojej marce. Bylejakość się już po prostu nie broni

Autor wpisu: Soluma Prestige

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.