Data wpisu: 10.04.2017

Jak zepsuć nawet najlepszy gadżet reklamowy? 5 prostych przykładów

Gadżety reklamowe mogą być albo dobre, albo złe – rzadko zdarzają się stany pośrednie. Ocenę zawsze wystawia klient, który już po kilku chwilach od otrzymania gadżetu decyduje, co z nim zrobić. Niektóre gadżety od razu trafiają do kosza, inne na dno szuflady, jeszcze inne zostają z klientami na dłużej, bo im się podobają, są praktyczne i efektowne. Jednak nawet świetny, bardzo pomysłowy gadżet reklamowy, można bardzo łatwo zepsuć. Wystarczy jedna zła decyzja. Wymieniamy 5 przykładów.

  1. Najniższa jakość wykonania – świetny pomysł na gadżet to dopiero część sukcesu. Wiele zależy od jakości wykonania, na której naprawdę nie ma sensu oszczędzać. Jeśli zamówisz najtańsze gadżety reklamowe, możesz mieć pewność, że będą się one prezentować w porywach średnio. Chyba nie chcesz, aby Twoja firma była kojarzona ze „średniactwem”?
  2. Całkowite zakrycie gadżetu elementami identyfikacji wizualnej firmy – oczywiście gadżet reklamowy musi w jakiś sposób przemycać informację na temat firmy, jednak absolutnie nie powinno to być nachalne, a w efekcie kiczowate. Jeśli np. chcesz obdarować klientów zestawami do herbaty, to naprawdę złym pomysłem jest umieszczanie na efektownych filiżankach ogromnego logo firmy. Wówczas nikt rozsądnie myślący nie będzie korzystać z takiego zestawu na co dzień. Logo może się znaleźć na opakowaniu, na spodku, nawet na dnie filiżanki, ale nie powinno dominować. To nie jest sztywna zasada, ale z reguły się sprawdza.
  3. Nieudane hasło – umieszczając zły slogan na gadżetach reklamowych niewiele osiągniesz. Klienci nie zapamiętają bowiem przyjemnego prezentu, ale wyłącznie tych kilka słów, które ich rozbawiły, zniesmaczyły czy zwyczajnie odrzuciły. Dlatego jeśli decydujesz się umieścić slogan firmy na gadżecie, musisz mieć pewność, że jest to naprawdę dobre i udane hasło. Zleć jego opracowanie zawodowemu copywriterowi – ta inwestycja na pewno się zwróci.
  4. Fatalna jakość nadruku – to zmora tanich gadżetów reklamowych, z której wielu przedsiębiorców wciąż nie do końca zdaje sobie sprawę. Stawiając na nadruk niskiej jakości ryzykujesz, że obdarowany klient zacznie kojarzyć Twoją firmę z bylejakością. Pomyśl o zwykłym kubku reklamowym. To prosty, ale praktyczny gadżet, który każdy chętnie przyjmie. Klient wrzuca go do zmywarki, a po wyjęciu widzi na nim tylko ledwo dostrzegalną plamę kolorów zamiast logo Twojej marki. To nieciekawa perspektywa, której naprawdę można uniknąć wybierając nadruk wysokiej jakości.
  5. Nieestetyczne opakowanie – nawet najładniejszy gadżet umieszczony w zwykłym, kartonowym pudełku, bardzo straci na swojej atrakcyjności. W marketingu naprawdę liczy się pierwsze wrażenie, dlatego wszelkie gadżety powinny być wręczane po uprzednim ich zapakowaniu – np. w estetyczną torbę firmową (najlepiej z materiału) czy kartonowe opakowanie, na którym widnieje przemyślany projekt graficzny (oczywiście zawierający elementy identyfikacji wizualnej marki).

Wszystko sprowadza się więc do wielokrotnie już przez nas podnoszonej kwestii: gadżety reklamowe, jak każde inne działania promocyjne, muszą być dokładnie przemyślane, a ich dystrybucja zaplanowana. Tylko wtedy można wyeliminować różnego rodzaju błędy rzutujące na skuteczność kampanii.


Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry