Jedziemy na targi. Jak się do nich przygotować?

Data wpisu: 13.06.2017
Zdjęcie główne #180 - Jedziemy na targi. Jak się do nich przygotować?

Imprezy branżowe to jedna z najlepszych okazji, aby zaprezentować swój biznes szerszej publiczności. Niewątpliwym atutem różnego rodzaju targów jest to, że biorą w nich udział wyłącznie osoby zainteresowane daną specjalizacją. Inwestując w obecność firmy na imprezie branżowej można więc mieć pewność, że środki te są wydawane na dobrze ukierunkowaną promocję. Uczestnictwo w targach to jednak często spory wydatek i problem organizacyjny. Podpowiadamy, jak się odpowiednio przygotować do takiego wydarzenia.

Wybór imprezy

To wcale nie taka prosta sprawa. W Polsce co roku odbywają się dziesiątki mniejszych i większych imprez targowych, w których warto brać udział. Przedsiębiorca powinien przede wszystkim ocenić zasięg targów i skonfrontować tę informację ze swoimi potrzebami. Jeśli firma kieruje ofertę do lokalnej społeczności, to udział w targach w innym województwie, w dodatku o międzynarodowym charakterze, nie będzie miał większego sensu.

Warto również sprawdzić, jak bardzo hermetyczna jest tematyka danych targów. Czasami dobrym pomysłem jest wzięcie udziału w imprezie, która na pierwszy rzut oka nie jest ściśle związana z działalnością firmy. To pozwoli się wyróżnić na tle innych stoisk. Przykładem mogą być targi mieszkaniowe, w których udział bierze firma sprzedająca bramy garażowe.

Ustalenie budżetu

To bardzo ważna kwestia, ponieważ od wysokości budżetu zależy to, jak bardzo aktywna będzie promocja firmy podczas targów. Większość organizatorów imprez żąda opłaty za stoisko, która może być bardzo wysoka. Ponadto płacić trzeba za możliwość ustawienia namiotu czy innej reklamy na zewnątrz kompleksu targowego. Do tego dochodzi koszt przygotowania samego stoiska, dojazdu na miejsce, wynajęcia hostess i wydrukowania ofert, folderów, katalogów czy ulotek. Uzbiera się niezła sumka.

W przypadku bardzo ograniczonego budżetu można poprzestać na wynajęciu hostess, które będą rozdawać materiały promocyjne firmy oraz drobne upominki. Trzeba to oczywiście uzgodnić z organizatorem. Niezbędna jest także obecność osób decyzyjnych, które będą nawiązywać bezpośredni kontakt z uczestnikami imprezy.

Nie zapomnij o gadżetach!

Oczywiście trudno sobie wyobrazić aktywny udział jakiejkolwiek firmy w targach branżowych bez wsparcia promocji przy pomocy gadżetów reklamowych. Można je wykorzystać na dziesiątki sposobów. Najprościej będzie przygotować ofertówki w estetycznych teczkach firmowych, do których wystarczy włożyć długopis i jakiś drobiazg, np. gniotkę antystresową czy pendrive.

Jeśli natomiast firma ma wykupione stoisko, to powinno być ono prawdziwym zagłębiem gadżetów. Nie oszukujmy się – ludzie są interesowni i na pewno dużo chętniej podejdą do stoiska, na którym są rozdawane balony, koszulki czy czapeczki. Szczególnie dotyczy to osób zwiedzających teren targów z dziećmi.

Rada

Na stoisku warto czymś poczęstować zwiedzających – najlepiej sprawdzają się klasyczne słodycze, a więc krówki czy inne wafelki, koniecznie z logo Twojej firmy na opakowaniu!

Zadbanie o odpowiednią widoczność firmy podczas targów branżowych zawsze się opłaca i może przynieść krótko- lub długofalowe efekty. Owszem, wcześniej trzeba ponieść niemały koszt, ale to naprawdę będą dobrze zainwestowane pieniądze.

Autor wpisu: Soluma Prestige

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.