Kalendarze firmowe: zbliża się sezon na te popularne gadżety reklamowe

Data wpisu: 16.10.2019

Kalendarze firmowe bez wątpienia należą do kategorii ulubionych gadżetów okolicznościowych. Jak Polska długa i szeroka, mnóstwo firm inwestuje w to narzędzie promocji, wykorzystując fakt, iż kalendarze są praktyczne, bardzo przydatne, a do tego dają duże pole do popisu w zakresie atrakcyjnego zaprezentowania na nich elementów identyfikacji wizualnej marki. Czy wiesz, że to już ten moment, kiedy trzeba na poważnie zabrać się za projektowanie i zamawianie kalendarzy?

Dlaczego nie powinieneś dłużej z tym zwlekać?

Może Ci się wydawać, że do końca roku zostało jeszcze dużo czasu, a więc nie musisz się spieszyć z zamówieniem kalendarzy firmowych. Pamiętaj jednak o kilku ważnych kwestiach. Po pierwsze: firmy produkujące takie gadżety lada moment będą mieć lawinę zleceń i na Twoje po prostu może już zabraknąć miejsca. Po drugie: im wcześniej zabierzesz się za temat kalendarzy, tym więcej będziesz mieć czasu na opiniowanie projektów graficznych. Pozwoli to przygotować gadżety, które rzeczywiście wyróżnią Twoją markę na tle konkurencji. Pokusa korzystania z gotowych szablonów będzie znacznie mniejsza.

Nie zapominajmy również o bardzo prozaicznym argumencie przemawiającym za tym, aby w miarę szybko rozpocząć proces produkcji i kolportowania kalendarzy firmowych. W grudniu taki upominek nikogo już nie zaskoczy. Istnieje spore ryzyko, że klienci, na których Ci zależy, otrzymają wcześniej kalendarze od konkurencji, przez co Twoje gadżety skończą w koszu lub na skupie makulatury.

Jakie kalendarze firmowe wybrać?

Wszystko zależy od tego, komu zamierzasz je wręczyć. Jeśli celujesz w prezesów innych firm, kadrę managerską oraz partnerów biznesowych, to oczywiście warto postawić na eleganckie kalendarze książkowe. Ich ogromną zaletą jest nie tylko ekskluzywna prezencja, ale także to, że można z nich intensywnie korzystać przez cały kolejny rok – np. w formie notatnika.

Kalendarze ścienne to z kolei świetna propozycja dla przedsiębiorców, którzy wciąż są na etapie budowania rozpoznawalnej marki. Taki gadżet doskonale promuje wizerunek firmy, dając spore możliwości w zakresie stworzenia efektownego projektu graficznego czy pokuszenia się o ciekawe rozwiązania funkcjonalne (np. nietypowy układ kartek czy system zaznaczania dni).

Kalendarze na biurko będą natomiast bardzo fajnym upominkiem dla własnych pracowników oraz osób zatrudnionych w firmach partnerskich/kontrahenckich. To proste, ale nadal bardzo skuteczne narzędzia promocji marki, pracujące na jej rozpoznawalność przez okrągły rok.

Autor wpisu: Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Wszystkie działy