Kamizelki odblaskowe: gadżet reklamowy nie tylko dla firm budowlanych i drogowców

Data wpisu: 27.06.2019

Gadżety reklamowe pełnią bardzo ważną funkcję w strategii promowania biznesu. Dotyczy to nawet z pozoru błahych przedmiotów, jak właśnie kamizelki odblaskowe. Wiele firm nie bierze pod uwagę takiej inwestycji, z góry zakładając, że kamizelki sprawdzają się wyłącznie w branży budowlanej czy drogowej, stanowiąc element stroju pracownika. Tymczasem kamizelki odblaskowe śmiało mogą stanowić gadżet reklamowy dla klientów niemal każdej branży.

Pozytywne konotacje

Dużą zaletą kamizelek odblaskowych jest to, że jednoznacznie kojarzą się z bezpieczeństwem. Mnóstwo firm szuka jakiegoś punktu zaczepienia, by móc wyróżnić się na tle konkurencji. Jakość, dobre ceny, terminowość – to wszystko jest ważne, ale klienci są już znudzeni powtarzaniem tych sloganów.

Z tego też powodu firmy chcą opierać swoje wizerunki na wartościach uniwersalnych, istotnych dla grupy docelowej. Świetnym przykładem będzie tutaj właśnie bezpieczeństwo. Jeśli marka rozdaje klientom kamizelki odblaskowe, podprogowo przekazuje im, że troszczy się o nich i chce im zapewnić bezpieczeństwo np. podczas jazdy na rowerze.

Nie bez znaczenia jest przy tym fakt, że wciąż nie wszyscy posiadają kamizelki odblaskowe, nie wspominając już o ich używaniu. Firma inwestując w takie gadżety może więc mieć pewność, że nie zostaną one wyrzucone, ale trafią np. do bagażnika samochodu klienta czy staną się częścią jego rowerowego uniformu.

Jak i gdzie rozdawać kamizelki odblaskowe?

Kamizelki odblaskowe mają jedną zasadniczą wadę: są mało efektowne, stąd też trudno rozdawać je klientom ot tak, przy byle okazji. Warto więc znaleźć jakiś kontekst. Świetnym rozwiązaniem może być zorganizowanie happeningu promującego bezpieczne poruszanie się po drogach. W ten sposób firma zagwarantuje sobie promocję w lokalnych mediach, a także zacznie być kojarzona z ważnymi wartościami.

Kamizelki można również przekazać do lokalnego ośrodka ruchu drogowego, który będzie je następnie kolportować wśród egzaminowanych kierowców czy rozdawać podczas własnych eventów promujących bezpieczeństwo. Dodatkowo warto pomyśleć o podarowaniu kamizelek szkołom – dziecko z pewnością pochwali się takim upominkiem przed rodzicami, stając się niejako ambasadorem marki i zwiększając jej świadomość w gronie potencjalnych klientów

Autor wpisu: Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Wszystkie działy