Kiedy należy wymienić aktualnie stosowane gadżety reklamowe? 4 typowe sytuacje

Data wpisu: 23.03.2018
Zdjęcie główne #203 - Kiedy należy wymienić aktualnie stosowane gadżety reklamowe? 4 typowe sytuacje

Zakup dużej liczby gadżetów reklamowych bywa sporym wydatkiem dla polskich przedsiębiorców. Nic więc dziwnego, że firmy niechętnie rezygnują z tych przedmiotów i starają się wykorzystać je do ostatniej sztuki. Czasami jednak jest to ślepa uliczka. Jeśli gadżety reklamowe nie przynoszą spodziewanego efektu promocyjnego, należy je wymienić. Wymieniamy 4 typowe sytuacje, w których jest to po prostu konieczne.

  1. Zmiana identyfikacji wizualnej marki – to najbardziej prozaiczny powód. Jeśli Twoja zmieniła logotyp lub kolorystykę marki, a Ty nadal masz gadżety ze starą identyfikacją, to absolutnie ich nie używaj! Byłoby to komunikatem dla klientów, że firma kompletnie nie dba o swoją świadomość, a więc nie warto jej zaufać. Zmiana identyfikacji wizualnej marki jest poważną decyzją, która pociąga za sobą konkretne konsekwencje, w tym konieczność zamówienia nowych nośników identyfikacji.
  2. Nieaktualność gadżetów – zamówiłeś gadżety świąteczne, a mamy już styczeń? Niech Ci nawet nie wpadnie do głowy pomysł ich dalszego rozdawania! Takie gadżety nadają się tylko do utylizacji. Nie możesz też rozdawać ich przed kolejnymi świętami, ponieważ klienci z pewnością przypomną sobie, że coś takiego już dostali. Na przyszłość staraj się dokładniej oszacować faktyczne zapotrzebowanie na gadżety.
  3. Gadżety nie cieszą się zainteresowaniem klientów – jeśli zorganizowałeś jakąś akcję specjalną, a po jej podsumowaniu okazało się, że klienci zabrali tylko 1/3 gadżetów, to ewidentnie coś tutaj nie gra. Zastanów się, czy gadżety w ogóle prezentują się atrakcyjnie. Może konkurencja rozdaje coś lepszego? Pamiętaj: klienci bywają wybredni i nie zadowolą się byle czym.
  4. Gadżety nie pasują do strategii promocji marki – gadżety są bardzo ważnym elementem tej strategii, ale muszą też do niej pasować. Jeśli celujesz w promowanie swoich usług wśród bardzo zamożnych klientów, to chyba nie liczysz na to, że zainteresują ich tanie pendrivy czy czapeczki, prawda? Musisz zmienić asortyment i zainwestować w gadżety, które są idealnie dopasowane do oczekiwań odbiorców.  

W każdej z tych sytuacji trzeba podjąć przykrą, ale konieczną decyzję i po prostu zaniechać dalszej promocji przy użyciu posiadanych gadżetów. Owszem, wiąże się to z konkretną stratą finansową, jednak znacznie bardziej dotkliwe są straty wizerunkowe, na które po prostu nie można sobie pozwolić.

Autor wpisu: Soluma Prestige

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.