Data wpisu: 11.05.2017

Kiedy NIE warto inwestować w gadżety reklamowe? 5 klasycznych sytuacji

Ten wpis na pewno nie zadziała na naszą korzyść i jego powstanie może przeczyć zdrowemu rozsądkowi, jednak blog ma być dla Was, naszych klientów i kolegów z branży, przede wszystkim źródłem porad i inspiracji. Dlatego dzisiejszy wpis dedykujemy przedsiębiorcom, którzy usilnie zastanawiają się, czy gadżety reklamowe są im naprawdę potrzebne. Uczciwie przyznajemy, że z naszego doświadczenia wynika, iż nie wszystkie firmy skorzystają na takiej formie promocji. Oto 5 klasycznych sytuacji, kiedy NIE warto inwestować w gadżety reklamowe.

  1. Kiedy Twoja firma nie nawiązuje bezpośredniego kontaktu z klientami – może się tak zdarzyć np. w sytuacji, gdy pracujesz wyłącznie jako podwykonawca i nie zdobywasz klientów samodzielnie. Wówczas rzeczywiście inwestowanie w gadżety reklamowe byłoby trochę sztuką dla sztuki.
  2. Kiedy Twoja firma ma bardzo mocną markę – gadżety reklamowe służą przede wszystkim podtrzymywaniu relacji z klientami i budowaniu świadomości marki w grupie docelowej. Firmy mające już na tyle rozpoznawalne marki, że nie muszą się o to troszczyć, także mogą zrezygnować z kampanii przy pomocy gadżetów reklamowych. Pamiętaj jednak, że nawet silna marka może kiedyś zostać zapomniana, dlatego nie bagatelizuj całkowicie działań promocyjnych.
  3. Kiedy Twoja firma nie ma odpowiedniego budżetu – ograniczone środki na promocję można wykorzystać w znacznie lepszy sposób, niż inwestując w najtańsze gadżety reklamowe fatalnej jakości. Takie przedmioty będą raczej stanowić antyreklamę dla firmy. Wówczas rozsądniej jest cierpliwie zgromadzić większy budżet i zainwestować w gadżety, które naprawdę spodobają się klientom i kontrahentom.
  4. Kiedy nie masz żadnego sensownego pomysłu na gadżet – pójście po najmniejszej linii oporu często jest złym wyborem, dlatego może się okazać, że Twoi klienci nie zwrócą uwagi na kolejne nudne długopisy, breloczki i kalendarzyki. Wówczas lepiej jest poczekać, aż narodzi się pomysł na coś naprawdę kreatywnego, co od razu chwyci. Jeśli nie możesz czekać, to poproś o sugestie ze strony firmy specjalizującej się w produkcji gadżetów reklamowych.
  5. Kiedy nie masz pomysłu na dystrybucję – często zdarza się, że właściciel firmy na fali entuzjazmu zamawia mnóstwo efektownych gadżetów reklamowych, a później nie wie, co z nimi zrobić. Nie przygotował bowiem żadnego planu dystrybucji gadżetów. Nie wybiera się na targi, nie bierze udziału w konferencji, nie ma środków na zorganizowanie eventu zewnętrznego. Efekt jest taki, że w magazynie firmy leżą „zamrożone” pieniądze.

Wszystko zatem sprowadza się do kluczowej kwestii: promocja z użyciem gadżetów reklamowych musi być dobrze zaplanowana i przemyślana, a sama kampania doinwestowana. W przeciwnym razie takie działania naprawdę będą pozbawione większego sensu.


Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry