Nikogo nie trzeba przekonywać, że gadżety reklamowe mogą być bardzo skutecznym narzędziem promocji marki. Trzeba tylko zadbać o przygotowanie odpowiedniej strategii i – pisząc kolokwialnie – „wbić się” w najlepszy moment na rozdawanie takich podarunków klientom. Warto przy tym wiedzieć, że istnieją takie okresy, gdy promocja przy użyciu gadżetów reklamowych nie jest wskazana. Przeczytasz o nich w naszym poradniku.
Jeśli Twoja firma wkrótce przejdzie proces diametralnej zmiany wizerunku, to oczywiście nie ma sensu inwestować w gadżety reklamowe. Poczekaj, aż nowa identyfikacja wizualna będzie w 100% gotowa i zaakceptowana. Dopiero wtedy sięgnij po gadżety, które pozwolą uświadomić klientów, że firma przeszła rebranding.
Jeśli nie wyrabiasz się już z obsługą klientów i dopiero planujesz rozwój biznesu (zatrudnienie nowych pracowników, budowę nowego magazynu czy parku maszynowego etc.), to lepiej nie promuj się przy pomocy gadżetów, a przynajmniej nie wśród nowych klientów. To mogłoby spowodować niepohamowany wzrost liczby zamówień, których i tak nie będziesz w stanie obsłużyć. W ten sposób marka mogłaby zostać uznana za niepoważną i stracić na tym wizerunkowo.
Gadżety reklamowe nie są najtańszym narzędziem promocji. Jeśli nie dysponujesz odpowiednim budżetem, to lepiej poczekaj ze startem kampanii. Nie ma sensu inwestować w najtańsze, fatalnie wykonane gadżety, które i tak nie przyniosą efektu marketingowego, a wręcz mogą negatywnie wpłynąć na wizerunek przedsiębiorstwa.
Mogło się zdarzyć, że po poprzedniej kampanii zostało Ci mnóstwo gadżetów, które nie znalazły właściciela. Rozsądnie będzie więc najpierw się ich pozbyć. Oczywiście musisz ocenić, czy te gadżety wciąż się aktualne, czy będą dobrze pasować do charakteru komunikacji z klientami itd. Nie rozdawaj ich na siłę! Więcej na temat tego, co zrobić z nadmiarem gadżetów reklamowych, przeczytasz na naszym blogu.
Oczywiście gadżety reklamowe warto rozdawać praktycznie przez cały rok, a szczególnie w czasie „posuchy”, czyli wtedy, gdy należy się przypomnieć klientom. Unikaj tego jednak w okresach, o których wspomnieliśmy w naszym poradniku. Zaoszczędzisz sporo pieniędzy i nie zaryzykujesz inwestycji w kampanię, która i tak nie przyniesie spodziewanych efektów.
Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.