Data wpisu: 23.11.2017

Kilka słów o „przeterminowanych” gadżetach reklamowych

Słowo „przeterminowane” wzięliśmy w cudzysłów, ponieważ nie chodzi nam tutaj o jakąś datę przydatności do użycia, bo w przypadku typowych gadżetów (poza jedzeniem) takowa nie istnieje. Faktem jest jednak, że gadżety reklamowe zmieniają się wraz z upodobaniami klientów i ogólnymi trendami w przestrzeni publicznej. Firmy chcące się promować przy pomocy gadżetów reklamowych, powinny za tym nadążać, aby nie zaliczyć kłopotliwej wpadki. Wyjaśnimy Ci to w dzisiejszym wpisie.

Niemodne gadżety

Tak, świat gadżetów reklamowych także kieruje się modami. Zmiana trendów następuje w sposób całkiem płynny, bo wystarczy przeanalizować zachowania obdarowywanych klientów, aby dojść do wniosku, że nastąpił przesyt konkretnymi gadżetami.

Świetnym przykładem będą tutaj smycze reklamowe. Kilkanaście lat temu były nowością i nastał szał na te gadżety. Co drugi nastolatek biegał po ulicy ze smyczką na szyi, a i dorośli od nich nie stronili. Obecnie smycze są w odwrocie. Powód jest prosty: nastąpił przesyt.

Ponadto ten gadżet nie ma już większego zastosowania. Mało kto nosi telefon przymocowany do smyczy. Samochody możemy już otwierać i uruchamiać bezkluczykowo. Smycze przestają być potrzebne.

Gadżety będące w opozycji do trendów społecznych

Brzmi bardzo poważnie, a chodzi po prostu o to, aby wybierać gadżety, które świetnie wpisują się w nastroje społeczne i tematy, które zajmują opinię publiczną. Bardzo dobrym przykładem będzie tutaj ekologia. Wszędzie słyszy się o tym, że trzeba żyć w stylu „eco”. Zauważ, jakie cechy podkreślają dziś producenci samochodów, deweloperzy czy producenci elektroniki: niskie zużycie paliwa, korzystanie z odnawialnych źródeł energii, brak niekorzystnego wpływu na środowisko itd.

Gadżety reklamowe mogą się bardzo dobrze wpisać w ten ekologiczny trend, co zresztą obserwujemy od dłuższego czasu. Popularne wśród klientów są chociażby ładowarki solarne czy kalendarze książkowe i tekstylia z biodegradowalnych materiałów. Nadal utrzymuje się „szał” na ekologiczne torby na zakupy. Firmy chcą być kojarzone z trendem „eco friendly”, a takie gadżety im to umożliwiają.

Na przeciwległym biegunie są „przeterminowane” gadżety reklamowe, czyli np. długopisy, pendrivy i inne drobiazgi wykonane z najtańszego plastiku, zawierającego często szkodliwe substancje. Nie oznacza to wcale, że należy rezygnować z tych gadżetów. Znacznie lepszym wyborem będzie natomiast długopis z metalu lub pendrive z drewnianą czy kartonową obudową.

Inwestowanie w „przeterminowane” gadżety reklamowe nie jest więc najlepszym wyborem. Zawsze przed zamówieniem konkretnych przedmiotów warto się zastanowić, czego mogą oczekiwać klienci, jakie są ich postawy życiowe, co może im się rzeczywiście przydać. Masz rację – to czysty oportunizm, ale w biznesie taka postawa się sprawdza.


Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry