Klienci nie chcą z Tobą rozmawiać? Gadżet reklamowy skutecznie przełamuje lody!

Data wpisu: 14.11.2018
Zdjęcie główne #226 - Klienci nie chcą z Tobą rozmawiać? Gadżet reklamowy skutecznie przełamuje lody!

Pozyskanie klienta nie jest taką prostą sprawą i w praktyce stanowi największe wyzwanie stojące przed przedsiębiorcą. Obecnie konsumenci mają tak szeroki wybór usług i produktów, że niechętnie nawiązują choćby rozmowę z przedstawicielem nieznanej im firmy (w końcu wszystko i tak można znaleźć w Internecie). Jak przełamać ten opór i nie tracić energii na bezproduktywne spotkania? Bardzo pomocne okazują się tutaj gadżety reklamowe.

Przykład z życia

Wyobraź sobie, że bierzesz udział w konferencji branżowej. Twoja firma dopiero pojawiła się na rynku, więc nie masz szerokich kontaktów biznesowych. Musisz je zdobyć małymi kroczkami. W tym celu nieśmiało podchodzisz do kolejnych przedsiębiorców i próbujesz ich zainteresować swoją ofertą. Widzisz jednak, że oni Ci nie ufają i tylko szukają pretekstu, by się Ciebie pozbyć.

Teraz załóżmy, że masz w podorędziu fajny gadżet reklamowy. Nie zwykły długopis czy notatnik, ale coś kreatywnego, praktycznego, bardzo estetycznie wykonane. Ponownie podchodzisz do uczestnika konferencji i od razu wręczasz mu upominek. Co się dzieje? Skupiasz jego uwagę, skąd już tylko krok do nawiązania konstruktywnej rozmowy. W ten oto prosty sposób przełamałeś niechęć do swojego biznesu i zaprezentowałeś go od możliwie najlepszej strony.

Gadżet zachęca do zapoznania się z przesłaną ofertą

Nawet jeśli nie spotykasz się osobiście z klientami, to z pewnością przesyłasz im oferty w formie papierowej. Dobrze wiesz, że na biurka przedsiębiorców trafiają stosy takiej korespondencji. Większość kopert od razu trafi do kosza. Aby tego uniknąć, możesz zastosować prosty fortel. Włóż do środka gadżet reklamowy.

To da klientowi pretekst do tego, by jednak zajrzeć do koperty i przynajmniej rzucić okiem na przedstawioną ofertę. Ten sposób zadziała również wtedy, gdy oferty wysyłasz drogą mailową. Wcześniej nadaj do klienta paczkę z gadżetami oraz liścikiem, w którym informujesz o gotowości do przedstawienia oferty w formie elektronicznej. Tym samym znacznie zmniejszysz ryzyko, że Twój mail od razu zostanie skasowany.

Rozwiązanie problemu niskiej efektywności rozmów biznesowych

Zdarzyło Ci się kiedyś brać udział w spotkaniu, w które włożyłeś mnóstwo energii, ale nic z tego i tak nie wyszło? To wyjątkowo frustrująca część prowadzenia biznesu. Jeśli rozmówca od początku jest nastawiony negatywnie do Twojej oferty, to choćbyś wspiął się na wyżyny sztuki oratorskiej, nie namówisz go do współpracy. Chyba że…

Będziesz mieć pod ręką interesujący gadżet reklamowy! Taki drobny upominek od razu zmieni podejście rozmówcy. Zadziała tutaj zasada wzajemności: skoro dostałem coś ładnego, to przynajmniej wypada wysłuchać propozycji i ją przeanalizować.

Wszyscy lubią prezenty. Są one banalnym sposobem na przełamanie lodów, które w naturalny sposób pojawiają się na początku budowania relacji biznesowej. Wykorzystaj to już przy najbliższej okazji!

Autor wpisu: Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.