Data wpisu: 16.05.2017

Kolejne nudne szkolenie? Jak dzięki gadżetom zachęcić pracowników do udziału?

Szkolenie. Słowo, które u większości pracowników wywołuje bezwarunkowy odruch ziewania i motywuje ich do szukania wszelkich wymówek, byle tylko nie musieć brać w nim udziału. Powód? Szkolenia bywają potwornie nudne, trzeba na nie dojechać, często poświęcić wolny czas w weekend. W interesie szefa powinno więc być zrobienie wszystkiego, co tylko możliwe, aby zachęcić pracowników do udziału w szkoleniu. Jednym z najskuteczniejszych sposobów jest obiecanie im atrakcyjnych prezentów, którymi mogą być gadżety reklamowe.

Jest prezent, jest cel

Pracownik to też człowiek, a ludzką naturą jest robienie tego, co nam się opłaca, czyli przynosi jakieś konkretne korzyści. Obietnica otrzymania czegoś atrakcyjnego zupełnie za darmo jest więc często dostateczną motywacją, aby jednak zmusić się do aktywności i wzięcia udziału w szkoleniu. Pytanie tylko – jakie gadżety mogą mieć w tym przypadku siłę przyciągania?

Na pewno nie mogą to być żadne oczywistości, w stylu długopisów, pendrive'ów czy kalendarzy ściennych, bo tego nikt nie kupi. Gadżety powinny być atrakcyjne, a więc rzadko spotykane i przede wszystkim przydatne. Świetnym przykładem może być tutaj zestaw odzieży składający się z ocieplanej kamizelki, spodni roboczych i rękawic, który będzie stanowić znakomity magnes w przypadku szkolenia dla pracowników firmy budowlanej.

Rada

Jeśli firma organizuje szkolenie w porozumieniu z partnerem handlowym, np. producentem materiałów, warto poprosić go o przekazanie swoich gadżetów reklamowych dla uczestników. W ten sposób przedsiębiorca upiecze dwie pieczenie na jednym ogniu: nie wyda własnych środków, a do tego zagwarantuje sobie wysoką frekwencję.

Gadżety reklamowe, które urozmaicają szkolenie

Gadżety można wykorzystać nie tylko w formie wabika na uczestników, ale także jako kluczowy element samego szkolenia. Dzięki nim zwykła, śmiertelnie nudna pogadanka stanie się czymś wartościowym, z czego pracownicy wyniosą konkretną wiedzę i umiejętności.

Gadżety świetnie sprawdzają się w roli narzędzia warsztatowego. Zamiast wygłaszać wykład, którego i tak nikt nie słucha, lepiej jest zaprosić uczestników do zajęć praktycznych. Prawdziwym szkoleniowym hitem są m.in. zadania grupowe. Pracownicy dzielą się na grupy i rozwiązują różne problemy związane ze swoją branżą (lub np. odwołujące się do zagadnień z zakresu motywacji czy współdziałania), wykorzystując do tego klocki, gry i inne przedmioty.

Rada

Oczywiście warto przewidzieć nagrody dla najbardziej aktywnych uczestników szkolenia, którymi mogą być zestawy wartościowych gadżetów reklamowych: koszulki, galanteria, parasole, kurtki, piłki, zestawy do kawy itd.

Gadżety reklamowe naprawdę mogą odmienić nudne, sztampowe szkolenie i zmotywować pracowników do udziału w wydarzeniu. To tani i skuteczny sposób na to, aby nie uciekać się do zmuszania podwładnych do robienia czegoś, na co kompletnie nie mają ochoty.


Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry