Koszulka reklamowa: jak ją wykorzystać w strategii promocji marki?

Data wpisu: 21.03.2019

Koszulka reklamowa to gadżet stary jak świat. Jesteśmy przekonani, że także Ty masz gdzieś na dnie szafy jakąś koszulkę z logo firmy, którą kiedyś dostałeś przy okazji eventu czy robienia zakupów. Jako właściciel biznesu możesz skopiować ten pomysł i w ten sposób wypromować swoją markę w grupie docelowej, a nawet znacznie szerzej. Aby jednak taka promocja nie okazała się być tylko bezsensownym kosztem, koniecznie trzeba spełnić kilka warunków.

Dobra jakość materiału

Koszulka reklamowa nie może być traktowana w kategoriach bezwartościowego gadżetu, który klient ma natychmiast wrzucić na dno szuflady. W ten sposób nie przyniesie to marce żadnych korzyści. Należy z góry założyć, że obdarowany klient będzie chciał nosić taką koszulkę na co dzień. To jednak wymaga zainwestowania w produkt dobrej jakości.

Obecnie standardem jest produkowanie koszulek ze 100% bawełny i naprawdę nie ma sensu wychodzić przed szereg, kombinując z jakością produktu. Jeśli koszulka już na pierwszy rzut oka prezentuje się fatalnie, ma kiepski skład i zniechęca do jej założenia, marka wyłącznie na tym straci. Pamiętajmy, że obdarowany klient wyrabia sobie opinię na temat marki właśnie przez pryzmat jakości wręczonego mu gadżetu.

Projekt nadruku

Aby koszulka zyskała potencjał marketingowy, musi oczywiście zostać oznakowana elementami identyfikacji wizualnej marki. I tutaj warto zainwestować w naprawdę kreatywny projekt. Samo „walnięcie” logo marki na części piersiowej jest wtórne. Poza tym może to spowodować, że klient nie będzie chciał nosić takiej koszulki w towarzystwie.

O wiele lepszym rozwiązaniem, niż ordynarne umieszczanie wielkiego logo marki na środku koszulki, będzie więc naniesienie go np. na rękawku czy z tyłu, tuż pod kołnierzykiem. Taka koszulka nadal będzie mieć wartość promocyjną, ale jednocześnie nie zniechęci obdarowanego klienta do jej zakładania.

Rada

Efektowny, kreatywny projekt, może również sprawić, że klient będzie nosić koszulkę nie tylko „po domu”, ale także w sytuacjach towarzyskich. To z kolei znacznie zwiększy zasięg promocji marki.

Jakość znakowania

Projekt graficzny można nanieść na koszulkę na kilka sposobów. Bez względu na to, którą metodę wybierzesz, pamiętaj o jednym: liczy się jakość i trwałość nadruku! Nie chcesz przecież dopuścić do sytuacji, w której już po kilku praniach nadruk będzie zupełnie niewidoczny, przez co koszulka trafi do kosza lub w najlepszym razie posłuży za szmatkę do mycia podłogi. Przed zamówieniem koszulek u producenta gadżetów reklamowych koniecznie dopytaj więc, jaką metodę nadruku poleca ze względu na trwałość znakowania.

Koszulki reklamowe to naprawdę świetny gadżet, który możesz wręczać klientom odwiedzającym firmę, rozdawać je podczas eventów czy dorzucać do głównych produktów w ramach gratisu. Pamiętaj, aby koszulki przekazać także pracownikom, bo taki drobiazg na pewno wzmocni ich więź z pracodawcą.

Autor wpisu: Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Wszystkie działy