Najważniejsze cechy skutecznego gadżetu biznesowego

Data wpisu: 29.01.2019

Gadżety reklamowe są niezwykle ważnym narzędziem do kreowania wizerunku przedsiębiorstwa. Przy ich pomocy można zwiększać świadomość marki w grupie docelowej, choć równie ważne jest budowanie trwałych relacji z kontrahentami. Stąd potrzeba stosowania gadżetów nie tylko w celu pozyskiwania nowych klientów, ale także utrzymywania tych obecnych. Tutaj świetnie sprawdzają się gadżety biznesowe. W naszym poradniku wymieniamy najważniejsze cechy, jakimi muszą się charakteryzować takie upominki.

Przeznaczenie biznesowe

Może zabrzmi to mało odkrywczo, ale faktem jest, że najlepsze gadżety biznesowe to takie, których z powodzeniem można później używać w działalności gospodarczej. Planując wręczenie tego typu upominków swoim kontrahentom, warto się zastanowić, czy i do czego będą im one właściwie potrzebne. Najbezpieczniej będzie postawić na tzw. pewniaki, czyli gadżety, które są powszechnie używane w praktycznie każdym biurze:

  • Długopisy
  • Kubki
  • Kalendarze ścienne i zeszytowe
  • Notesy
  • Przyborniki biurkowe

Jeśli firma może sobie pozwolić na nieco większy wydatek, warto rozważyć zainwestowanie w gadżety z kategorii galanterii skórzanej, np. aktówki. Takie upominki są zawsze mile widziane i dobrze odbierane przez partnerów biznesowych.

Wysoka jakość wykonania

Bezapelacyjnie jest to kluczowa cecha każdego gadżetu biznesowego. Nie ma znaczenia, czy mówimy o pendrivie, długopisie, czapeczce czy kalendarzu – każdy upominek przeznaczony dla kontrahenta musi prezentować wysoką jakość wykonania. W końcu chodzi tutaj o względy wizerunkowe. Trudno sobie wyobrazić sytuację, w której przedsiębiorca wręcza swojemu partnerowi biznesowemu gadżet dosłownie rozpadający się w rękach.

Kryterium jakości dotyczy wszystkich gadżetów reklamowych, ale ma szczególne znaczenie właśnie w kontekście upominków biznesowych. Pamiętajmy, że kontrahent oceni firmę przez  pryzmat tego, co od niej otrzyma. Jeśli np. wręczony długopis od początku nie działa, to będzie mieć to fatalny wpływ na opinię na temat przedsiębiorstwa.

Efektowny branding

Gadżety biznesowe wręcza się po to, aby utrwalić obraz firmy w oczach kontrahenta. Jest to niezwykle istotne na początku zawierania znajomości biznesowej. Jeśli firma nie ma jeszcze powszechnie rozpoznawalnej marki, musi zadbać o to, aby kolportowane gadżety były jej efektownym nośnikiem. Stąd potrzeba zainwestowania nie tylko w jakość samych gadżetów, ale także nadruku czy innej formy ich znakowania.

Gadżet biznesowy, który spełnia wymienione kryteria, z pewnością będzie mocnym wsparciem w procesie budowania wiarygodnego wizerunku przedsiębiorstwa. Decydując się na taką formę promocji biznesu nie można sobie pozwolić na przesadne oszczędności.

Autor wpisu: Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Wszystkie działy