Najważniejsze trendy w świecie gadżetów reklamowych. Warto za nimi podążać!

Data wpisu: 30.07.2019

Gadżety reklamowe, podobnie jak wszelkie inne narzędzia promocji, podlegają modom i trendom. Właściwie co roku pojawiają się jakieś nowości, z których część wyznacza kierunek rozwoju całej branży na kolejne lata. Podążanie za takimi trendami jest jak najbardziej wskazane – skoro klienci chcą otrzymywać dane gadżety, to nie ma sensu płynąć pod prąd i wymyślać prochu na nowo. W naszym poradniku wymieniamy kilka najbardziej charakterystycznych i najważniejszych trendów, które zdominowały świat gadżetów reklamowych w ostatnich latach i raczej szybko nie odejdą do lamusa.

Gadżety ekologiczne

To zdecydowanie najważniejszy trend, który w naszej branży pojawił się już dobrych kilka lat temu i nic nie wskazuje na to, byśmy mieli go pożegnać w najbliższej przyszłości. Ekologiczne gadżety są dosłownie wszędzie, rozdają je firmy z niemal wszystkich branż, bo to naprawdę świetny sposób na przykucie uwagi klientów i zakomunikowanie im, że mają do czynienia z marką świadomą potrzeb naszej planety.

Najpopularniejsze ekologiczne gadżety reklamowe to przede wszystkim:

  • Długopisy z papieru/drewna
  • Torby bawełniane
  • Elektronika w kartonowych obudowach
  • Gadżety solarne
  • Notatniki i kalendarze z materiałów z recyklingu

Elektronika

Tutaj musimy wspomnieć o nieśmiertelnych pendrive’ach, które cieszą się olbrzymią popularnością od dobrych kilkunastu lat i na razie nie zamierzają zalegnąć w firmowych magazynach. Przy czym zwracamy uwagę na fakt, iż klienci nie zadowalają się już byle jakimi nośnikami USB. Współczesne pendrive’y, które mogą przykuć uwagę konsumentów, powinny być doskonale zaprojektowane (kreatywna obudowa z wyrazistym oznakowaniem elementami identyfikacji wizualnej) oraz bardzo pojemne.

Elektronika bez wątpienia jeszcze przez długi czas będzie kluczowym trendem w świecie gadżetów reklamowych, na co wpływ ma miniaturyzacja tego typu produktów oraz spadek ich cen. Dzięki temu coraz więcej firm może sobie pozwolić na promowanie swoich marek z wykorzystaniem np. powerbanków czy gadżetów USB.

Perfekcyjne dopasowanie wyglądu gadżetu do marki

Powoli odchodzimy od sztampowego znakowania gadżetów reklamowych samym logo czy hasłem marki. Wyraźnym trendem jest obdarowywanie klientów takimi gadżetami, które już na pierwszy rzut oka jednoznacznie kojarzą się z danym brandem.

Przykładowo: producent samochodów nie chce wręczać klientom pendrive’a w klasycznej obudowie z logo swojej marki. O wiele lepszy efekt promocyjny można osiągnąć wtedy, gdy cały pendrive będzie przypominać auto. Klient nie przejdzie obok takiego gadżetu obojętnie i od razu skojarzy upominek z konkretną marką. Taka personalizacja gadżetów jest bardzo ważnym trendem, który zdecydowanie warto naśladować.

Autor wpisu: Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Wszystkie działy