Data wpisu: 16.04.2018

Nie tylko dla firm! Kto jeszcze powinien inwestować w gadżety reklamowe?

Powszechnie wiadomo, że gadżety reklamowe są podstawowym narzędziem promocji dla przedsiębiorców. Okazuje się jednak, że mogą, a wręcz powinny po nie sięgać także instytucje niekomercyjne. Gadżet zawsze jest mile widziany i dobrze kojarzony z autorem prezentu. Może stanowić świetny dodatek do akcji specjalnej czy kampanii, której celem wcale nie jest zwiększenie sprzedaży. Kto jeszcze powinien inwestować w gadżety reklamowe? Dowiesz się tego z naszego poradnika.

Samorządy

Polskie samorządy dysponują sporymi środkami na promocję i chętnie je wykorzystują. Wiele regionów walczy o przyciągnięcie do siebie turystów, w czym bardzo pomagają kampanie medialne. Jednym z niezbędnych elementów marketingu samorządowego są właśnie gadżety reklamowe.

Samorząd może np. zamówić drobne upominki prezentujące logo województwa czy brand hero regionu. Powinny być one kolportowane przez lokalne organizacje turystyczne. To świetny sposób na to, by wypracować i umocnić markę regionu w świadomości mieszkańców Polski czy nawet zagranicznych turystów.

Instytucje kultury

Mamy tutaj na myśli chociażby teatry, muzea, opery, filharmonie. Są to instytucje, których największym wyzwaniem jest przyciągnięcie widzów i zwiedzających. Poziom zainteresowania kulturą w społeczeństwie stale spada, dlatego trzeba zrobić wszystko, by to zmienić.

Instytucje kultury dysponują skromnymi środkami na promocję. Powinny je wydawać na narzędzia, które rzeczywiście mogą poprawić frekwencję. Gadżety sprawdzają się tutaj doskonale. Są charakterystyczne, oczekiwane, mają swoją wartość, dobrze kojarzą się z marką instytucji, a do tego koszt ich zakupu nie jest szczególnie wysoki. Gadżety mogą być np. rozdawane w szkołach czy wręczane widzom przed seansami/koncertami.

Szkoły

Tak, szkoły również mogą wykorzystywać gadżety reklamowe w celach czysto edukacyjnych. Jak przekonać uczniów do matematyki? Czy nie fajnie byłoby wręczyć pierwszoklasistom zestaw przyborów z logo placówki?

Bardzo ciekawym rozwiązaniem jest też kolportowanie wśród uczniów gadżetów, które zwracają uwagę na ważne tematy społeczne, jak przeciwdziałanie narkomanii, alkoholizmowi, przemocy.

Organizacje pozarządowe

One chętnie korzystają z gadżetów, ale wiele organizacji wciąż tego nie robi. Wielka szkoda, bo dobrze zaprojektowany gadżet naprawdę może zwiększyć rozpoznawalność marki danej instytucji.

Klasycznym przykładem wykorzystania gadżetów jest rozdawanie ich przez organizacje pożytku publicznego w okresie rozliczania naszych rocznych zeznań podatkowych. Organizacja może też wysłać skromny gadżet tym osobo, które postanowiły ją wesprzeć. To zwiększa szansę na to, że w przyszłym roku podatnik od razu będzie wiedział, komu przekazać swój 1%.


Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry