Data wpisu: 24.09.2018

Nie wiesz, na jakie gadżety reklamowe postawić? Kieruj się zasadą użyteczności

Gadżety reklamowe dzielą się na te ładne i skuteczne. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby połączyć jedno z drugim i tym samym zyskać rewelacyjne narzędzie promocji marki. Nie jest to oczywiście proste, o czym przekonało się już wielu przedsiębiorców inwestujących w kampanię reklamową z wykorzystaniem gadżetów. Jeśli nie chcesz popełnić błędu, postaw na pewniaki. Czyli co? Mamy tutaj na myśli gadżety, które są użyteczne, a więc z pewnością będą wykorzystywane przez Twoich klientów.

Z jakich gadżetów najchętniej korzystają klienci?

Bardzo ciekawych danych na ten temat dostarcza nam jedno z badań marketingowych, z którego wynika, że przeciętny konsument wskazuje kilka szczególnie pożądanych gadżetów. Na tej liście od kilku lat znajdują się:

  • Pendrivy
  • Odzież i galanteria
  • Parasolki
  • Powerbanki
  • Kalendarze

Jak widzisz, nie ma tutaj nic odkrywczego. To potwierdza teorię, że przy wyborze gadżetów reklamowych do swojej kampanii należy się kierować przede wszystkim zasadą użyteczności.

Dlaczego klienci lubią użyteczne gadżety?

To proste. Klienci uwielbiają te gadżety, z których mogą później korzystać nie tylko w sytuacjach zawodowych, ale też czysto prywatnych. Takie upominki zawsze budzą zainteresowanie i wdzięczność, co ma bezpośredni wpływ na wzrost zaufania do promowanej marki.

Sam jesteś klientem i na pewno wielokrotnie zdarzyło Ci się otrzymać jakiś gadżet reklamowy. Spróbuj sobie przypomnieć, ile z tych przedmiotów przyniosłeś do domu czy biura. Może z niektórych wciąż korzystasz? I właśnie o to chodzi. Użyteczność gadżetu nie tylko gwarantuje, że klient nie wyrzuci go od razu do kosza. To także pewność, że taki przedmiot zostanie z klientem na dłużej.

Warto wiedzieć

Badania pokazują, że zdecydowanie najdłuższej wykorzystywanym gadżetem reklamowym jest pendrive – klienci średnio pozostają w jego posiadaniu przez 16 miesięcy. Nieźle wypadają też parasolki (14 miesięcy) i powerbanki (12 miesięcy).

Jest jeszcze powód, by inwestować w użyteczne gadżety reklamowe

Nawet jeśli okaże się, że obdarowany klient nie wykorzysta upominku, bo np. już coś takiego ma, to istnieje ogromna szansa, że gadżet trafi w inne ręce. Chociażby członka rodziny klienta czy jego współpracownika. Dzięki temu zasięg Twojej kampanii promocyjnej naturalnie się powiększy.

Stojąc przed dylematem: wybrać fajne, efektowne gadżety czy postawić na te użyteczne, zawsze rozsądniej będzie zdecydować się na tę drugą opcję. Co oczywiście wcale nie oznacza, że praktyczny gadżet nie może być jednocześnie kreatywnie zaprojektowany.


Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry