Nowa, nieznana marka. Czy gadżety reklamowe to dobry pomysł na jej promocję?

Data wpisu: 23.09.2019

Historia, jakich wiele. Początkujący przedsiębiorca zakłada firmę. Zdaje sobie sprawę z tego, że aby zaistnieć w branży i zdobyć zaufanie konsumentów, musi się skupić na zbudowaniu rozpoznawalnej, wiarygodnej, atrakcyjnej marki. Wielu przedsiębiorców tak się na tym skupia, że zapomina o zwykłych działaniach reklamowych lub wychodzi z założenia, że nie warto na razie inwestować w reklamę, skoro i tak ich marki są kompletnie anonimowe. To błąd, który może skutkować tym, że marka zniknie z rynku zanim ktokolwiek o niej usłyszy. Nawet nowe, nierozpoznawalne marki, mogą a wręcz powinny zainwestować w reklamę. Dobrym wyborem będą tutaj gadżety reklamowe. Dlaczego? Kilka argumentów przytaczamy w naszym poradniku.

Gadżety reklamowe szybko budują rozpoznawalność marki

Jest to zasługa tego, że gadżety reklamowe łatwo wpadają w ręce przedstawicieli grupy docelowej marki, budzą ich zainteresowanie, a wręcz są przez nich pożądane. To mocno odróżnia gadżety od klasycznych form reklamy.

Podczas gdy większość osób nie akceptuje przekazu reklamowego w sieci, radiu czy telewizji, ogromna grupa konsumentów uwielbia otrzymywać różnego rodzaju prezenty. Dzięki temu debiutująca marka może bardzo szybko dotrzeć do przedstawicieli grupy docelowej i przedstawić się im w atrakcyjny sposób.

Wykorzystanie efektu ludzkiej ciekawości

Prosty przykład. Marka promuje się przy pomocy smyczy reklamowych i rozdaje je uczestnikom festynu rodzinnego. Kilka osób zauważa adres www na smyczy i z nudów postanawia wejść na stronę z poziomu smartfona. Zawsze istnieje szansa, że w tym gronie znajdą się potencjalni klienci marki. Warto wykorzystywać takie szanse.

Uwiarygodnienie marki w branży i grupie konsumenckiej

O tym, że Twoja marka nie ma żadnego doświadczenia w branży wiesz tylko Ty. Żyjemy w czasach, gdy mnóstwo biznesów jest prowadzonych w modelu online, stąd nikogo dziś już nie dziwi, że poważne przedsiębiorstwo nie funkcjonuje np. na spotkaniach branżowych. Możesz to wykorzystać i promując markę przy pomocy gadżetów reklamowych uwiarygodnić jej istnienie.

Gadżety, choć przecież niedrogie, wciąż są kojarzone z „poważną” reklamą. Firmy wykorzystujące je w swojej strategii promocyjnej są więc niejako automatycznie uznawane za godne zaufania, rozwijające się, prezentujące określony poziom usług.

Nie zapominajmy również o tym, że promocja marki z wykorzystaniem gadżetów reklamowych nie obciąża przesadnie budżetu przedsiębiorstwa, stąd może to być świetny pomysł na start kampanii marketingowej firmy, która jeszcze nie dysponuje dużymi środkami i dopiero buduje rozpoznawalność swojej marki.

Autor wpisu: Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Wszystkie działy