Data wpisu: 23.03.2020

Odwołane targi. Co zrobić z nierozdanymi gadżetami reklamowymi?

Choć bardzo byśmy tego chcieli, nie możemy uciec od tematu, który od kilku tygodni rozpala cały świat. Chodzi oczywiście o epidemię (czy już raczej pandemię) koronawirusa. Powoduje ona olbrzymie problemy w niemal każdej branży, w tym eventowej. Odwoływane są kolejne targi i konferencje, w dodatku w najgorętszym, przedwiosennym okresie. Wiele firm przygotowywało się do nich od miesięcy, między innymi gromadząc zapasy gadżetów reklamowych. W naszym poradniku podpowiadamy, co z nimi zrobić, skoro nie można ich teraz rozdać w trakcie imprez branżowych.

Jeśli można, warto poczekać

Rozwój aktualnej sytuacji epidemiologicznej jest niemożliwy do przewidzenia. Koronawirus może przestać paraliżować nam życie w ciągu kilku tygodni, ale równie dobrze – miesięcy. Jeśli jednak bierzemy pod uwagę optymistyczny scenariusz i mamy zaplanowany udział w np. targach jesienią, można spokojnie zostawić zamówione gadżety i rozdać je później. Oczywiście tylko pod warunkiem, że zostały one oznakowane w uniwersalny sposób, czyli nie ma na nich elementów bezpośrednio związanych z konkretną, odwołaną imprezą.

Zdalny model przekazywania gadżetów

Ta opcja jest szczególnie godna rozważenia, ponieważ pomimo pandemii większość firm funkcjonuje w miarę normalnie, ograniczając jedynie wizyty klientów czy przechodząc na model pracy zdalnej. Jeśli zamówione gadżety reklamowe miały zostać rozdane przedstawicielom biznesu, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby udostępnić je np. poprzez pocztę czy firmy kurierskie.

Do przesyłki można dołączyć krótki list, w którym wyjaśniamy, skąd właściwie ten pomysł, przepraszamy za brak możliwości osobistego spotkania w obliczu trudnej sytuacji epidemiologicznej i zapraszamy do kontaktu w spokojniejszych czasach. Taki gest może zostać bardzo pozytywnie odebrany przez potencjalnych kontrahentów i zadziałać na korzyść promowanej marki.

Przekazanie gadżetów pracownikom

Na ten krok warto się zdecydować w momencie, gdy zamówione gadżety są bardzo przydatne w pracy biurowej. Jeśli z powodu koronawirusa firma przechodzi na model pracy zdalnej, dobrze będzie wyposażyć pracowników w gadżety firmowe, które mogą ułatwić im wykonywanie swoich obowiązków w domu – na przykład pendrivy czy drobne akcesoria wyposażenia biura.

Utylizacja

W ostateczności trzeba będzie po prostu przełknąć fakt, iż z zamówionymi gadżetami nie da się zrobić nic sensownego i przekazać je do utylizacji. Robimy tak w momencie, gdy z góry wiadomo, że gadżety nie będą mogły zostać powtórnie użyte przy okazji innej imprezy promocyjnej za kilka miesięcy.


Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry