Okulary przeciwsłoneczne jako gadżet reklamowy? Całkiem niezły pomysł!

Data wpisu: 16.07.2019

Firmy, które regularnie inwestują w gadżety reklamowe, powinny dopasowywać tę strategię promocyjną do aktualnych trendów i sezonu. Świetnym przykładem będą tutaj okulary przeciwsłoneczne, które można rozdawać klientom już od wiosny. Taki drobiazg daje nadzieję na to, że klient będzie mieć kontakt z marką również wypoczywając na plaży. Okulary przeciwsłoneczne to bardzo ciekawy gadżet reklamowy, ale trzeba tutaj pamiętać o kilku istotnych kwestiach, które przybliżamy w naszym poradniku.

Jakość na pierwszym miejscu

Już dawno minęły czasy, gdy „szał” można było zrobić nosząc tanie okulary przeciwsłoneczne z bazarku. Obecnie stanowią one bardzo ważny element stylizacji i Twoi klienci z pewnością nie zdecydują się na noszenie byle czego. Dlatego chcąc promować markę za pośrednictwem takiego gadżetu reklamowego, bezwzględnie postaw na jakość produktu.

W sytuacji, gdy dysponujesz ograniczonym budżetem, sugerujemy zainwestować w mniejszą partię okularów przeciwsłonecznych, które prezentują wysoką jakość wykonania. Pamiętaj przy tym, aby dobrze zastanowić się, kto jest Twoim „idealnym klientem”: kobiety czy mężczyźni? A może dzieci? Chodzi tutaj o to, aby wybrać odpowiednią stylistykę okularów.

Filtr UV

Nie wyobrażamy sobie, aby jakakolwiek poważna firma promowała swoją markę przy użyciu najtańszych okularów przeciwsłonecznych bez filtra UV. Pamiętaj, że Twoi klienci najprawdopodobniej są bardzo świadomi, jak ważna jest ochrona oczu przed szkodliwym promieniowaniem słonecznym. Nikt rozsądny nie będzie więc nosić okularów bez filtra. Wręczając taki gadżet narazisz wręcz markę na starty wizerunkowe: może ona zostać posądzona o brak troski o zdrowie i bezpieczeństwo swoich klientów.

Rada

Jeśli dysponujesz większym budżetem lub chcesz podarować okulary przeciwsłoneczne wąskiej grupie klientów, zdecydowanie zalecamy postawić na modele z polaryzacją.

Identyfikacja wizualna marki TYLKO na etui

Pamiętaj również, aby nie dopuścić do sytuacji, w której obdarowany klient i tak nie będzie nosić Twoich okularów przeciwsłonecznych. Nikt przecież nie chciałby paradować po ulicy w okularach z logo np. firmy produkującej styropian, prawda? Trzeba więc zachować daleko idącą powściągliwość w znakowaniu gadżetu.

Sugerujemy, aby identyfikację wizualną marki umieścić wyłącznie na etui, w którym zostaną zamknięte okulary przeciwsłoneczne. Dzięki temu klient na pewno zapozna się z marką, ale jednocześnie nie będzie mieć estetycznych „oporów” przed noszeniem okularów.

Autor wpisu: Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Wszystkie działy