Data wpisu: 03.05.2019

Ołówek reklamowy: niby nic, a jednak działa!

Ołówek reklamowy to prawdopodobnie najmniej spektakularny gadżet, jaki można przekazać klientowi. No bo co: to tylko kawałek drewna, w sumie w dzisiejszych czasach już mało przydatny, niedający wielkiego pola do popisu w zakresie promowania wizerunku marki. A jednak ołówki reklamowe wciąż są chętnie zamawiane przez firmy. Okazuje się, że taki drobiazg może pełnić bardzo ważną rolę w strategii marketingowej przedsiębiorstwa.

Ołówek reklamowy to gadżet, w który warto zainwestować

Jeśli nie wierzysz, to mamy dla Ciebie mały quiz. Pomyśl, z czym kojarzy Ci się wizyta w sklepie sieci Ikea? Zgadujemy, że z niebieskimi torbami, długą wędrówką przez poszczególne działy oraz… ołówkami. To właśnie darmowe ołówki stały się jednym z najbardziej charakterystycznych elementów wyposażenia sklepów szwedzkiej marki.

Ten pomysł jest wręcz genialny: dzięki ołówkowi i karteczce możemy zapisać sobie numer półki, na której czeka upatrzony produkt. Ołówek trafia później do torebki, kieszeni spodni czy portfela (jest na tyle mały, że bez problemu się w nim zmieści), stając się nośnikiem reklamy sklepu.

Ten sam schemat, oczywiście z zachowaniem odpowiednich proporcji, możesz wykorzystać w marketingu Twojej marki.

Jak to możliwe, że taki drobiazg pomaga promować markę?

Zwykły ołówek reklamowy jest gadżetem, który na pewno zwróci uwagę klientów na Twój brand. Jego siła tkwi w połączeniu dwóch cech decydujących o skuteczności gadżetu reklamowego: funkcjonalności i estetyki. Ołówek reklamowy nie musi być przecież tak do końca zwyczajny – śmiało można go ozdobić jakimś kreatywnym projektem graficznym, umieścić na nim inspirujące hasło czy wykończyć nietypowym, wyrazistym kolorem.

Ważne jest również to, że w przypadku ołówka reklamowego mówimy o gadżecie, którego przyjęcie nie wywołuje u potencjalnego klienta poczucia, że właśnie się do czegoś zobowiązał. Sprzyja to masowemu rozdawaniu ołówków, co z kolei zwiększa szansę na to, że prezent w końcu trafi w ręce osoby, która rzeczywiście zostanie klientem marki.

Eko gadżet w świetnej cenie

Prawie byśmy zapomnieli o jednej z kluczowych cech decydujących o popularności ołówków reklamowych. Idealnie wpisują się one w trend eko. Markom bardzo zależy na tym, aby klienci postrzegali je przez pryzmat świadomości ekologicznej. Gadżet reklamowy wykonany z naturalnego, biodegradowalnego drewna, w tym kontekście wypada o wiele lepiej niż chociażby plastikowy długopis.

Ołówek reklamowy ma jeszcze jeden niezaprzeczalny atut: jest bardzo tani. Dzięki temu na jego wykorzystanie z swojej kampanii promocyjnej może sobie pozwolić praktycznie każda firma.


Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry