Data wpisu: 03.12.2019

Powierzchnia zadruku: istotny szczegół, na który warto zwrócić uwagę

Co sprawia, że zwykły przedmiot codziennego użytku staje się skutecznym nośnikiem reklamy? Odpowiedź brzmi: znakowanie. Gadżety reklamowe, bez względu na ich cenę, rodzaj, jakość wykonania i przeznaczenie, zawsze powinny być oznakowane w taki sposób, aby można było łatwo powiązać je z promowaną marką. Muszą ją identyfikować, a więc zawierać choćby drobne symbole bezpośrednio związane z konkretnym brandem – logotyp, sygnet, slogan, wizerunek brand hero etc. O tym, jak bardzo szczegółowo uda się oznakować gadżet decyduje dostępna powierzchnia zadruku. Dowiedz się, co to właściwie jest i dlaczego warto na to zwracać uwagę przed zakupem konkretnych gadżetów reklamowych.

O co chodzi z tą powierzchnią zadruku?

Powierzchnia zadruku to po prostu obszar, na którym producent gadżetu reklamowego dopuszcza możliwość umieszczenia znakowania – najczęściej właśnie w formie nadruku (sitodruk, tampodruk, rzadziej druk cyfrowy). Wskazanie takiej powierzchni i dokładne określenie jej wymiarów jest o tyle ważne, że gwarantuje ona dostateczną czytelność nadruku, a samo umieszczenie elementów identyfikujących markę nie ma negatywnego wpływu na design gadżetu.

Producenci gadżetów reklamowych wskazują powierzchnię zadruku w celu ułatwienia zadania drukarniom. Te nie muszą już domyślać się, gdzie dany element będzie wyglądać najlepiej. Mają konkretną wskazówkę i pewność, że jeśli się do niej zastosują, znakowanie gadżetu będzie czytelne, atrakcyjne i tym samym zwiększy skuteczność nośnika reklamy.

Gdzie najczęściej znajdziemy powierzchnię zadruku?

To już zależy od rodzaju gadżetu. Zdecydowanie najczęściej powierzchnię zadruku wskazują producenci długopisów reklamowych i innych instrumentów piśmienniczych. Jedna z powierzchni zawsze znajduje się na korpusie. Czasami producenci dopuszczają możliwość zadrukowania klipsu czy górnej części korpusu lub skuwki.

Producent nie tylko wskazuje miejsce, w którym można umieścić elementy identyfikacji wizualnej marki czy jakiekolwiek inne informacje, ale także podaje dokładne wymiary pola do zadrukowania – wyrażone w milimetrach. Dodatkowo producenci gadżetów sugerują użycie konkretnej metody znakowania, uwzględniając tutaj rodzaj materiału, z jakiego został wykonany gadżet.

Powierzchnia zadruku stanowi więc bardzo istotną informację zarówno dla drukarni odpowiadającej za oznakowanie gadżetów, jak i przedsiębiorcy, który chce promować swoją markę przy użyciu upominków reklamowych. Nie wolno tego bagatelizować, ponieważ próba oznakowania gadżetu „po swojemu” prawie zawsze kończy się tym, że przedmiot wygląda mało atrakcyjnie, a samo znakowanie jest nieczytelne.


Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry