Data wpisu: 17.09.2018

Prawidłowy dobór narzędzi promocyjnych

Bardzo często spotykamy się z podejściem klientów, którzy nie chcą słuchać naszych „wywodów” na temat strategii promocyjnej i dobierania do niej odpowiednich narzędzi. Interesuje ich tylko jedno: szybki i tani zakup gadżetów reklamowych. No bo „pani kochana, ja za 2 dni biorę udział w targach i potrzebuję czegokolwiek!” To podstawowy błąd. Czas najwyższy uświadomić sobie, że gadżety reklamowe mogą być kompletnie nieskuteczne, jeśli zostaną nieprawidłowo użyte.

Brak oryginalności

Oryginalność to niesamowicie ważne słowo, które w naszej branży jest odmienianie przez wszystkie przypadki. Obecnie skuteczne rozwijanie biznesu nie jest możliwe bez dbałości o zbudowanie rozpoznawalnej marki. Składa się na nią wiele elementów, na czele z identyfikacją wizualną. Jeśli przedsiębiorca nie dopilnuje, by do jego klientów trafiły oryginalne gadżety jednoznacznie kojarzące się z jego marką, to po prostu straci pieniądze.

Klienci nie zadowalają się dziś byle czym. Z każdej strony jesteśmy atakowani przeróżnymi gadżetami, dlatego kolejny zwykły pendrive czy smycz reklamowa na nikim nie zrobi już wrażenia. Kluczowym zadaniem dla projektantów gadżetów jest więc dostarczanie takich produktów, które budzą zainteresowanie, są zauważalne i wyróżniają się na tle ogólnej sztampy.

Niska jakość

Na szczęście spora grupa konsumentów wyleczyła się już z akceptowania bylejakości. Ponieważ coraz lepiej zarabiamy, szukamy produktów, które są dobrze wykonane, estetyczne i mogą nam służyć przez dłuższy czas. Dokładnie tak samo myślą Twoi klienci. Tandetny gadżet nie zrobi na nich żadnego wrażenia, no chyba, że negatywne.

Bylejakości trzeba się szczególnie wystrzegać w relacjach biznesowych, a za takie może uchodzić nawet zwykłe rozdawnictwo gadżetów. Nie dajesz ich przecież z dobroci serca. Chcesz, aby te drobiazgi pracowały na rzecz rozpoznawalności Twojej marki. Miej więc szacunek zarówno do swojego biznesu, jak i klientów, którzy decydują o jego powodzeniu.

Przypadkowość

Już dawno minęły czasy, gdy wystarczyło rozdawać gadżety reklamowe na lewo i prawo, by w krótkim czasie zwiększyć sprzedaż i wypracować sobie rozpoznawalność. Dziś konkurencja na rynku, i to w każdej branży, jest ogromna.

Dlatego podstawowym zadaniem przedsiębiorcy jest precyzyjne wskazanie grupy docelowej i podejmowanie działań, które są skierowane bezpośrednio do niej. Nie chcesz przecież oferować swoich produktów wszystkim, jak leci. O wiele lepiej (i taniej) jest promować się wśród osób, które rzeczywiście mogą sięgnąć do portfela, by kupić Twój produkt czy usługę.

Zamawiając gadżety reklamowe zaznacz więc, że muszą być one ściśle dopasowane do grupy docelowej. To wpłynie zarówno na projekt, jak i wykonanie gadżetu. Tylko wtedy będziesz mieć pewność, że akcja promocyjna nie okaże się wydmuszką.


Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry