Data wpisu: 12.12.2015

Profesjonalne gadżety reklamowe – tylko w takie warto inwestować

Rynek gadżetów reklamowych jest w naszym kraju ogromny, ale nie ma się czemu dziwić – przedsiębiorcy doskonale wiedzą, że to jedna z najskuteczniejszych i relatywnie najtańszych form promocji. Wielokrotnie można się jednak spotkać z opinią, że gadżety wcale nie przynoszą efektu w postaci umocnienia wizerunku firmy lub zwiększenia jej świadomości. Częściowo jest to prawda, a my wiemy, dlaczego tak się dzieje. Odpowiedź jest banalna – przedsiębiorcy zapomnieli, że kluczowe znaczenie ma tutaj jakość. Dlaczego więc warto zainwestować wyłącznie w profesjonalne gadżety reklamowe?

Firma jest najpierw oceniana z zewnątrz

Nie oszukujmy się i nie bawmy w romantyczne teorie – nasza oferta nie zainteresuje nikogo, jeśli nie wzbudzimy zaufania. To zadanie dla identyfikacji wizualnej firmy. Musi być ona profesjonalnie przygotowana, ale także profesjonalnie prezentowana na zewnątrz. Warto się zawsze zastanowić: czy kupiłbym cokolwiek od człowieka, który na pierwszy rzut oka wygląda jak bezdomny, nawet mimo tego, że pięknie o swoim produkcie opowiada? Niekoniecznie, prawda?

Ta zasada działa w każdym biznesie. Jeśli więc przedsiębiorca za wszelką cenę szuka oszczędności na prezentowaniu swojego wizerunku, to nie może się później dziwić, że to nie działa. Skoro już zdecydowaliśmy się zainwestować w gadżety reklamowe, wybierzmy takie, które od razu przedstawiają sobą wysoką jakość. Człowiek myśli na skróty, a klient tym bardziej: ładne opakowanie pewnie zwiastuje ciekawe wnętrze. Mało kto podejdzie do tematu na odwrót.

Profesjonalne gadżety reklamowe są... tańsze

Znacie powiedzenie głoszące, że biednych ludzi nie stać na tanie rzeczy? Dokładnie tak samo jest w przypadku gadżetów reklamowych. Zamawiając je w firmie, która zaoferuje nam najniższą – czasami absurdalnie niską – cenę, nie mamy prawa spodziewać się wysokiej jakości. Co to oznacza? Zmarnowane pieniądze. Trafią do nas bowiem gadżety tak źle wykonane lub tak nietrwałe, że zdrowy rozsądek zakaże nam ich rozdawania. Efekt nie zostanie osiągnięty, a firmowe środki utopimy w błocie.

Oczywiście, czasami trudno jest wygospodarować pieniądze na zlecenie prac profesjonalnej firmie, która zawsze będzie się cenić. W takim przypadku zdecydowanie lepszym pomysłem będzie ograniczenie promocji lub poczekanie z nią do czasu, aż firma uzbiera środki na wysokiej klasy kampanię gadżetową. Te niepozorne, drobne przedmioty, naprawdę mogą znakomicie wpłynąć na rozpoznawalność marki i zwiększyć jej zasięg. Ich największych minusem jest jednak fakt, że stanowią broń obosieczną – niewłaściwie wykorzystane mogą narobić sporo szkód.

Dobrą radą dla firm, które myślą o wykorzystaniu gadżetów reklamowych do promocji, jest wysłanie próśb o wycenę do przynajmniej kilku wykonawców. Jeśli jedna z ofert wyraźnie odbiega od innych cenowo (oczywiście w dół), to lepiej z góry ją odrzucić, chyba że znamy wykonawcę i ufamy jego jakości. Wybór spośród pozostałych powinien natomiast być oparty na zbadaniu doświadczenia firm, zakresu ich specjalizacji i referencji od innych klientów. Tutaj naprawdę nie ma mowy o przypadkowości czy szczęściu. Wszystko rozbija się o jakość.


Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry