Wakacje to „martwy” okres w wielu firmach. Efektywność pracy spada, bo pracownicy udają się na zasłużone (lub nie) urlopy, a nawet właściciel firmy pozwala sobie na nieco więcej luzu. Najważniejsze jest jednak to, że na wakacjach są też klienci – ci obecni i ci potencjalni. Sprytny przedsiębiorca spróbuje jakoś do nich dotrzeć i tym samym podtrzymać zainteresowanie swoją marką. Jak to zrobić? Podpowiadamy.
Nie rób tego jednak zbyt nachalnie, bo efekt może być odwrotny od zamierzonego! Ludzie nie lubią, gdy się im przeszkadza w urlopowaniu, dlatego rozsądnie jest sięgać po mniej natarczywe formy reklamy. Najlepszym wyborem są gadżety reklamowe.
O letnich działaniach marketingowych bazujących na gadżetach trzeba pomyśleć na co najmniej kilka tygodni przed wakacjami. To czas niezbędny do opracowania choćby wstępnej koncepcji i wyprodukowania gadżetów. Gdy te będą już na miejscu, należy je jakoś dostarczyć klientom. Jak to zrobić? Sposobów jest kilka i wszystko zależy tutaj od tego, na jakich klientach najbardziej zależy przedsiębiorcy.
Jeśli są to ważni kontrahenci, z którymi firma utrzymuje stałe kontakty biznesowe, wypada wręczyć im gadżety osobiście. W przypadku tzw. „masy”, czyli klientów wybierających ofertę firmy w sposób spontaniczny, promocja powinna mieć charakter bezpośredni i może być prowadzona np. na plaży.
Pamiętaj!
Gadżety kolportowane z myślą o wakacjach muszą mieć jakiś związek z urlopem. Mogą to być np. zestawy do gier plażowych, dmuchane piłki, materace, zestawy kosmetyków chroniących przed słońcem, parawany, parasole czy plecaki turystyczne.
Jeśli nie wiesz, czym jest Lazy-Bag, to wyobraź sobie po prostu nadmuchiwaną sofę lub ogromną poduszkę, na której można się położyć (a raczej w niej zanurzyć) w dowolnym miejscu. Lazy-Bag robi ogromną karierę na świecie już od kilku sezonów. To znacznie lepsze rozwiązanie niż klasyczny leżak, bo nadmuchiwana sofa jest od niego:
Lazy-Bag to także rewelacyjny gadżet reklamowy dla firmy. Po pierwsze: możesz go wręczać swoim ważnym klientom i mieć pewność, że będą go używać. Po drugie: możesz sam zabrać sofę na wakacje i wygodnie odpoczywać jednocześnie promując swój biznes.
Oczywiście aby było to możliwe, niezbędne jest umieszczenie na sofie elementów identyfikujących Twoją firmę. Soluma Prestige jako jedyna marka w Polsce oferuje Lazy-Bag z dowolnym nadrukiem! Może to być logo, hasło, dane kontaktowe czy dowolny element związany z Twoim biznesem. Skontaktuj się z nami – przygotujemy dla Ciebie indywidualną ofertę.
Jak widzisz wakacje mogą być naprawdę dobrym momentem na przypomnienie się klientom lub podtrzymanie relacji z kontrahentami. Dzięki gadżetom zrobisz to w sposób nienachalny.
Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.