Data wpisu: 31.05.2018

Proste błędy, przez które Twoje gadżety reklamowe nie będą skuteczne (a mogą nawet przysporzyć Ci problemów)

Promocja przy pomocy gadżetów reklamowych bardzo często jest bronią obosieczną. Może znacznie wzmocnić pozycję firmy na rynku, ale równie dobrze pogrzebać jej szansę na podbicie branży. Granica między tymi oboma stanami jest naprawdę bardzo cienka. Czasami wystarczy drobny, prawie niezauważalny błąd, by zniweczyć cały potencjał promocji. Z doświadczenia wiemy, że takie błędy są popełniane nagminnie. Wymieniamy je w naszym poradniku, by pomóc Ci ich uniknąć.

Błędy w nadruku

Ich przyczyną najczęściej jest zlecanie wykonania nadruku najtańszym drukarniom, które dysponują sprzętem fatalnej jakości i kompletnie nie przykładają się do kwestii wcześniejszego przygotowania projektu. Zdarza się również, że błędne odwzorowanie logo czy kolorystyki marki wynika z oszczędności na etapie projektowania znaku firmowego. Firmy nie chcą wydawać pieniędzy na profesjonalne projekty, a w szczególności na księgi znaku. To prędzej czy później się zemści.

Błędne dane

Niewinny, ale niezwykle kosztowny lapsus. Zdarza się, że na gadżetach reklamowych pojawiają się błędy językowe, ortograficzne czy rzeczowe. Drobna literówka może całkowicie zmienić sens np. hasła reklamowego lub uniemożliwić klientowi odnalezienie firmy w Internecie. Szczególnie dotkliwe są błędy w numerze telefonu czy adresie www i e-mail.

Złamanie praw licencyjnych

Takie błędy mogą mieć poważne konsekwencje prawne. Najczęściej popełniają je firmy, które kupują tanie gadżety np. w Chinach, a później we własnym zakresie zadrukowują je elementami identyfikacji marki.

Prosty przykład: firma X chce rozdać klientom koszulki reprezentacji Polski w piłce nożnej z okazji mundialu. Zamawia więc podrobione koszulki z logo np. Adidasa. W ten sposób łamie licencję, co może się skończyć pozwem sądowym i koniecznością zapłaty ogromnego odszkodowania.

Niedopasowanie gadżetów do grupy docelowej

Ten błąd prawie zawsze wynika ze złego zaplanowania kampanii promocyjnej. Zdarza się również, że firmy połaszą się na zakup przecenionych gadżetów reklamowych, a później mają problem, bo okazuje się, że dane przedmioty nijak nie odpowiadają na potrzeby grupy docelowej czy nie pasują do charakteru wydarzenia, podczas którego mają być rozdawane. Trudno przecież oczekiwać, by np. prezesi wielkich firm zwrócili uwagę na najtańsze długopisy reklamowe.

Mnóstwo firm kompletnie nie zwraca uwagi na te błędy, przez co na rynku pojawiają się gadżety niemające żadnego potencjału promocyjnego. Uważaj na nie, a najlepiej zleć produkcję gadżetów profesjonalistom, którzy nie pozwolą sobie na tego typu pomyłki.


Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry