W XXI wieku nikogo nie dziwi już sytuacja, gdy firma kontaktuje się z klientami wyłącznie w formie wirtualnej. Internet zatarł granice, umożliwia omówienie dowolnego projektu na odległość, zamówienie przesyłki z dostawą w każde miejsce na świecie. To świetne rozwiązanie dla przedsiębiorców, którzy nie chcą wydawać sporych środków na obsługę klienta w tradycyjny sposób. Jednak nawet firmy działające wyłącznie online powinny dbać o to, by kontakt z klientem był dla niego pozytywnym doświadczeniem. Bardzo pomogą w tym gadżety reklamowe, których przecież wcale nie trzeba wręczać osobiście.
Wywoływanie efektu WOW nie jest naszym wymysłem. Tym terminem posługuje się największy na świecie internetowy sklep z obuwiem Zappos.com, który do perfekcji opanował model wzorcowej obsługi klienta. W tym efekcie chodzi o to, by wywołać uśmiech na twarzy klienta i zachęcić go do bycia ambasadorem marki.
Dołączając do przesyłki jakiś fajny gadżet reklamowy znacząco zacieśnisz swoje relacje z klientami. Każdy lubi dostawać coś gratis. Może to być nawet drobiazg. Ważne, by klient miał poczucie, że firmie zależy na jego zadowoleniu i dalszej współpracy. W ten sposób zwykły gadżet reklamowy staje się świetną alternatywą dla przedstawiciela handlowego.
Częstym problemem, z którym borykają się firmy działające wyłącznie online, jest przekonanie klientów, że nie mają do czynienia z „wydmuszką”. Wirtualny adres, brak fizycznej siedziby, prowadzenie biznesu w formie jednoosobowej działalności gospodarczej: to wszystko nie wpływa pozytywnie na budowanie zaufania do przedsiębiorcy.
Gadżety reklamowe pomagają przełamać tę barierę. Wyobraź sobie, że wysyłasz do klienta ofertę w formie papierowej. Jeśli dołączysz do niej efektowny, elegancki gadżet, to natychmiast uwiarygodnisz swój biznes. Kontrahent będzie przekonany, że ma do czynienia z poważnym przedsiębiorcą, który inwestuje w rozwój i wizerunek biznesu, a więc ryzyko jego nagłego zniknięcia z rynku jest znacznie niższe. Takie drobiazgi często mają kluczowe znaczenie i pomagają pozyskać wartościowych klientów.
Wielu „internetowych przedsiębiorców” szybko wpada w pułapkę oszczędzania na czym się tylko da. Brak kosztów wynajmu biura czy magazynu, brak pracowników do działu obsługi klienta – to wszystko znacząco ogranicza koszty prowadzenia firmy. I dobrze! Pamiętaj jednak, że wizerunek przedsiębiorstwa jest tym, na czym oszczędzać po prostu nie wypada.
Nawet nie mając bezpośredniego kontaktu z klientami, nie możesz bagatelizować dbania o rozpoznawalność swojej marki. Osiągniesz to przy pomocy profesjonalnej strony internetowej oraz takich elementów, jak właśnie gadżety reklamowe. Nikt nie powiedział, że musisz je wręczać osobiście.
Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.