Rebranding a gadżety reklamowe: idealne połączenie!

Data wpisu: 24.06.2020

Rebranding, czyli zmiana marki, to bardzo poważna decyzja. Niektóre firmy dojrzewają do niej latami, analizując najróżniejsze warianty – w końcu zawsze istnieje ryzyko, że nowa marka nie przyjmie się na rynku i nie będzie cieszyć tak dużym powodzeniem, jak dotychczasowa. Przyczyny rebrandingu są przeróżne, ale niezależnie od nich zawsze proces ten powinien zostać wsparty dobrze zaprojektowaną kampanią promocyjną. Jej nieodzownym elementem są gadżety reklamowe. Jak można i warto wykorzystać je na etapie rebrandingu?

Przedstawienie się nowym klientom

Nowa marka nie może wchodzić na rynek kuchennymi drzwiami, ale od frontu. Aby nie stracić wcześniej wypracowanej pozycji, zatrzymasz dotychczasowych klientów i pozyskać nowych, konieczne jest zaplanowanie akcji promocyjnej, w ramach której warto rozdawać gadżety reklamowe. To niezawodny sposób na to, aby wzbudzić zainteresowanie konsumentów i zaprezentować im nową markę.

Skuteczność tej strategii polega na tym, że wszyscy lubimy dostawać prezenty, a ponadto chwalimy się nimi znajomym czy rodzinie – w ten oto sposób jeden gadżet może sprawić, że istnienie nowej marki uświadomi sobie kilka czy nawet kilkanaście osób.

Uświadomienie dotychczasowych klientów

Nigdy nie należy zakładać w ciemno, że dotychczasowi klienci pokornie pójdą za nową marką. Część z nich może nie być świadoma, że doszło do rebrandingu i po prostu uznają, że marka zniknęła z rynku – w efekcie poszukają sobie innej. Aby do tego nie dopuścić, należy przeprowadzić kampanię skierowaną również do dotychczasowych klientów marki. Tutaj także świetnie sprawdzają się gadżety reklamowe.

Rada

W przypadku gadżetów skierowanych do dotychczasowych klientów, warto umieścić na nich jakiś kreatywny tekst, który zachęcałby do pozostania przy nowej marce. Na przykład: „Dziękujemy, że byliście z X. Zostańcie z Y – będzie tylko lepiej!”.

Wzmocnienie rozpoznawalności nowej marki

Po rebrandingu tak naprawdę trzeba zacząć od nowa. Co prawda mamy już solidne biznesowe podstawy, ale jednak nowa marka dla wielu klientów będzie całkowicie anonimowa. Stąd tak ważne jest, aby solidnie wesprzeć kampanię promowania jej wizerunku – szczególnie, jeśli od razu chcemy uniknąć skojarzeń z dotychczasowym brandem i całkowicie postawić na ten nowy. Gadżety reklamowe są bardzo skutecznymi nośnikami elementów identyfikujących markę, klienci chętnie je przyjmują, nie unikają ich tak, jak standardowych reklam. Warto więc to wykorzystać.

Autor wpisu: Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Wszystkie działy