Data wpisu: 08.11.2015

Różne formy znakowania gadżetów – warto je znać, aby wybrać najlepszą jakość

Gadżet reklamowy pozostanie tylko nic nieznaczącym prezentem, jeśli nie spełni swojej podstawowej funkcji – nie będzie nośnikiem reklamy. Muszą się zatem na nim znaleźć elementy identyfikacji wizualnej firmy, najlepiej jej logo, ewentualnie claim i dane kontaktowe (to jednak zależy od rodzaju gadżetu i założeń, co do tego, kto ma go otrzymać). Dlatego konieczne jest znakowanie gadżetów, czyli po prostu nanoszenie na nie pożądanej przez nas treści i grafiki. Istnieje kilka metod znakowania, które dedykowane są różnym rodzajom gadżetów. Poznajcie je bliżej.

Tłoczenie

Bardzo popularna metoda znakowania gadżetów, której największym atutem jest wysoka trwałość nadruku. Tłoczenie najczęściej wykorzystuje się do znakowania gadżetów skóropodobnych, np. okładek kalendarzy książkowych, portfeli, notatników czy wizytowników. Spokojnie można jej jednak użyć także w przypadku gadżetów wykonanych z tworzyw sztucznych i tekstury.

Nanoszenie treści na gadżet odbywa się pod wpływem bardzo wysokiej temperatury i ciśnienia. Dzięki temu nadruk jest w pełni odporny na ścieranie, nie poddaje się działaniu światła, nie blaknie. Trwałość jest znakomita, co bez wątpienia warto wykorzystać w przypadku gadżetów adresowanych do wyjątkowych klientów czy kontrahentów.

Grawerowanie

To ekskluzywna forma nadruku na gadżetach reklamowych. Stosujemy ją w przypadku materiałów sztucznych i metalu. Najczęściej korzysta się obecnie z techniki grawerowania laserowego, która jest tania, trwała i szybka. Wszystkim oczywiście steruje komputer, dlatego mamy gwarancję idealnego odwzorowania projektu na docelowym gadżecie.

Grawerowanie szczególnie warto polecić firmom, które zamawiają gadżety wysokiej klasy, wykonane np. ze stali szlachetnej. Taki nadruk doskonale prezentuje się chociażby na metalowym pendrivie czy wiecznym piórze. Podnosi prestiż gadżetu i komunikuje, że nasza firma ma klasę.

Sublimacja

Sublimacja jest wykorzystywana podczas nanoszenia treści na tkaniny z domieszką poliestru, czyli chociażby koszulki reklamowe czy plecaki. Jeśli mamy do czynienia z tkaniną białą, wówczas stosujemy tzw. bezpośrednie barwienie. W przypadku tkanin kolorowych nanosimy treść na podkładzie flockowym.

Bardzo dużym atutem tej techniki jest jej  trwałość. Przygotowany nadruk charakteryzuje się wysoką jakością i świetnym odwzorowaniem barw oraz szczegółów. W odróżnieniu od np. sitodruku treść może przetrwać lata w nienaruszonej formie, bo jest odporna na pranie i prasowanie.

Kalkomania

Kolejna technika znakowania gadżetów, tym razem zarezerwowana dla wyrobów z ceramiki i szkła. Kalkomania jest formą nadruku gwarantującą idealne odwzorowanie grafiki na obu tych materiałach.  Przy jej użyciu możemy także zdobić porcelit, fajans i oczywiście porcelanę. Całą treść wcześniej umieszcza się na papierze pokrytym klejem wodorozcieńczalnym, a następnie nanosi na docelowe podłoże.

Jest to przede wszystkim metoda bardzo trwała, która gwarantuje, że nadruk pozostanie na swoim miejscu nawet podczas intensywnej eksploatacji gadżetu.

Haft

Haft komputerowy doskonale sprawdza się w przypadku sztywnych tekstyliów. Najczęściej używamy go do znakowania czapek, plecaków, pasków czy obuwia. Haft pozwala nam znacznie obniżyć koszty realizacji nadruku, a także gwarantuje wysoką precyzję i jakość.

Dla zamawiającego znaczenie ma też to, że koszt nadruku nie jest uzależniony od liczby użytych kolorów, ale od liczby uderzeń nici, dzięki czemu bez zwiększania budżetu możemy odwzorować praktycznie każdy projekt, nawet bardzo barwny.

Jak widzicie metoda nadruku musi zostać prawidłowo dobrana do materiału, na którym ma się znaleźć logo firmy i inne treści reklamowe. To – oraz oczywiście wysoka jakość wykonania - gwarantuje, że nasz gadżet będzie efektowny, trwały i przez długi czas stanowić będzie doskonały nośnik promocji biznesu.


Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry