Sam gadżet to nie wszystko! Pamiętaj o efektownym opakowaniu

Data wpisu: 26.11.2019

Rozdawanie gadżetów reklamowych jest sprawdzonym i nadal bardzo skutecznym sposobem na zwiększenie zasięgu marki, zyskanie wdzięczności i przychylności konsumentów oraz przełamanie bariery, która uniemożliwia nawiązanie bliskiej współpracy biznesowej. Warto jednak zwrócić uwagę na to, że sam akt wręczenia gadżetu może być już zaczynem do tego, aby wzbudzić ciekawość u klienta i zrobić na nim piorunujące wrażenie zanim jeszcze przyjrzy się bliżej upominkowi. Taki efekt da się osiągnąć dzięki efektownemu opakowaniu. W naszym poradniku dzielimy się z Tobą kilkoma pomysłami.

Oryginalne, firmowe etui

Producenci gadżetów reklamowych często sami udostępniają eleganckie etui, które stanowi element zestawu. Warto na to zwrócić uwagę, ponieważ w ten sposób rozwiązuje się problem, w co zapakować prezent, aby wyglądał estetycznie i od razu zrobił dobre wrażenie na adresacie. Oczywiście eleganckie etui jest domeną raczej tych nieco droższych gadżetów, które już w założeniu są zaliczane do kategorii upominków klasy premium, a przynajmniej średniej.

Zdecydowanie najczęściej eleganckie etui stanowi część zestawu instrumentów piśmienniczych lub pojedynczych przyborów – pióra wiecznego, pióra kulkowego, metalowego długopisu. Zaletą tego rozwiązania jest fakt, że dzięki oryginalnemu etui upominek prezentuje się bardzo estetycznie, a jeśli producentem jest znana marka, całość zyskuje w oczach obdarowanego klienta.

Pudełko ekologiczne

To jeden z najgorętszych trendów w branży gadżetów reklamowych. Prawie wszystkie marki chcą być dziś eko i kojarzyć się z działaniami na rzecz ochrony środowiska naturalnego. Stąd obserwujemy ogromny wzrost zapotrzebowania na ekologiczne gadżety reklamowe. Nie zawsze jednak dobrze pasują one do koncepcji kampanii reklamowej.

W takiej sytuacji ciekawym rozwiązaniem może być postawienie na ekologiczne opakowanie – np. pudełko wykonane z recyklatu (materiału pozyskanego z recyklingu odpadów) czy w 100% biodegradowalne.

Opakowanie, które jest nośnikiem reklamy

Bardzo dobrym rozwiązaniem może być również zastosowanie oryginalnego, standardowego opakowania (niekoniecznie ekskluzywnego), które następnie zostanie ozdobione i oznakowane elementami identyfikacji wizualnej promowanej marki. Dzięki temu na samym gadżecie będzie można zastosować już tylko symboliczne znakowanie (np. wygrawerować sygnet na klipsie metalowego długopisu) i jednocześnie utrzymać lub nawet zwiększyć potencjał reklamowy prezentu.

Autor wpisu: Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Wszystkie działy