Sitodruk, nazywany też często serigrafią, to najpopularniejszy sposób nanoszenia elementów graficznych na różne materiały. Zdecydowana większość gadżetów reklamowych, które trafiają na nasz rynek, została przygotowana właśnie z użyciem tej metody. Sitodruk, choć nie jest żadną nowością, wciąż nie doczekał się równie dobrej i trwałej alternatywy, dlatego nadal jest powszechnie wykorzystywany w firmach dostarczających gadżety dla swoich klientów. Poznaj najważniejsze zalety tej metody!
Na czym właściwie polega technika sitodruku? W dużym skrócie: jest to nanoszenie motywu graficznego na materiał za pośrednictwem metalowego sita z drobnymi oczkami. Otrzymując zamówienie tworzymy odpowiedni szablon (przedstawiający np. logo firmy), dobieramy kolory, następnie nakładamy sito na materiał i wprowadzamy farbę pod wysokim ciśnieniem.
Metoda jest dość prosta, ale również skuteczna. Farba nie tyle przylega do materiału, co wnika w jego strukturę. Dzięki temu jej zmycie, starcie czy spranie jest fizycznie niemożliwe (oczywiście pod warunkiem, że użyjemy barwników wysokiej jakości).
Pamiętaj!
Trwałość nadruku wykonanego poprzez sitodruk jest adekwatna do wytrzymałości materiału. Pisząc obrazowo: nadruk nie zniknie z gadżetu aż do końca użytkowania przedmiotu.
Oczywiście nie jest to jedyne zastosowanie sitodruku, ponieważ możemy skorzystać z tej metody także do znakowania np. gadżetów wykonanych z plastiku. Jednak to właśnie odzież daje nam największe pole do popisu.
Duża powierzchnia, jaką mamy do dyspozycji, pozwala umieścić na niej praktycznie dowolny wzór, zgodnie ze specyfikacją zamówienia. Jest to olbrzymi atut z punktu widzenia reklamującej się firmy, która może zamówić jakiś kreatywny nadruk i mieć pewność, że jej gadżety wyróżnią się na tle konkurencji.
Warto wiedzieć, że sitodruk wymaga, aby zadrukowywany materiał został ułożony na płasko. Odzież nadaje się do tego idealnie. Wybierając tę technikę nadruku można mieć pewność, że elementy graficzne będą wyglądać bardzo estetycznie i nie zniszczą się po pierwszym praniu – firma nie ryzykuje zatem utraty pozytywnego wizerunku wypracowanego na etapie wręczania gadżetów klientom.
Zaletą sitodruku jest również to, że umożliwia on zachowanie relatywnie niskiego kosztu produkcji gadżetów. Ale tylko pod warunkiem, że decydujemy się na jednorazowe, duże zamówienie. Metoda, z uwagi na czasochłonne ustawianie sita i szablonu, jest nieopłacalna w przypadku chęci wyprodukowania pojedynczych sztuk.
Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.